U gebruik word document van...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoy,

Als ik een word document open, vanuit mijn map documenten, krijg ik altijd de volgende melding.

U gebruikt een word document van Pietje wilt u een kopie maken? terwijl deze persoon zelf Pietje is.

Ik vind het geen ramp maar wel zeer irritant, is hier een oplossing voor.

Het gaat om word 97 met Windows XP Home.

Ik heb al naar instellingen zitten zoeken, maar niet kunnen vinden waar en hoe ingesteld kan worden, dat windows de bek moet houden, het zijn immers m'n eigen documenten.

Ga naar Extra/Optie en klik op tabblad Beveiligin.

Staat daar toevallig een vinkje voor Alleen-lezen?

Zo ja vinkje weghalen, anders sla je het bestand iedere keer op als alleen-lezen.

Hoy,

Dit is mijn beveiligingsvenstertje in word

En als ik rechts-klik op het bestand en op eigenschappen in mijn documenten staat alleen een vinkje bij archief.

Bijlagen

• screenhunter_016.gif
    screenhunter_016.gif
    35,9 KB · Weergaven: 75
Hoy Lucky Fred

Ik kom er net achter dat de map mijn documenten een alleen lezen map is.

Ik probeerde die selectie weg te halen, en er kwam een pop-upje of ik deze map met submappen eigenschap wilde wijzigen, waarna ik op toepassen klikte.

Daarna komt er een voortgangsbalkje die de taak uitvoert. Maar al wat er ook gebeurd de eigenschappen van de map worden niet gewijzigd, het blijft alleen lezen

weet u nog raad of iemand anders

Wat ook kan zijn is dat de tem directories overvol zitten.

Download iISystemWiper of X-Cleaner van mijn pagina en installeer het.

Zorg in iISystemWiper dat bij de tabbladen Microsoft Office, Windows en IE and AOL alles aan staat gevinkt en klik op start.

Bij X-Cleaner kun je kiezen voor Select all.

Probeer het daarna nog eens om te kijken of hij het document nu gewoon opent.

Laatst bewerkt:
Hoi, :D

Inderdaad volle tempmap kan de oorzaak zijn.

Maar deze storing krijg je normaal gesproken alleen als iemand anders het document gelijkertijd open heeft staan!

Wellicht is het document een keer slecht afgesloten en staan er nog Owner files in de map mijn documenten.

Doe een verkenner zoektocht. Zoek op: ~$*.do?
Verwijder deze bestanden.

Succes! ;)
Ps misschien haalt bovenstaand tooltje deze bestanden ook wel weg..lijkt mij sowieso de moeite waard om te proberen.

Hoy, joost

Ik heb systemwiper gebruikt maar dat heeft niets uitgehaald er is wel een hoop rommel weg maar de map tijdelijke internetbestanden wordt toch altijd geleegd al ik Interbetexplorer uit zet. En mijn temmappen leeg ik ook minimaal 1 x in de week.

Ik heb gezocht op ~ en $ en *.do?

~ 5 bestandjes heb ik weg gedaan
$ 165 bestanden maar die zijn van Windows Update
en er saat bij uninstal

En zeer veel Norton updates met $ erin. het is toch niet de bedoeling dat die verwijderd worden?

En ik heb hier nog een artikel gevonden, misschien kan ik daar wat mee
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;326549

Hai M, :D

AI ik bedoelde dit: ~$*.do? aanelkaar als zoekcriteria.
Dus niet uit elkaar getrokken. Als je niks vindt dan staan er ook geen.

Eigenaarsbestanden zijn ook gewoon een soort van *tmp/~ files.

Sowie voor de onduidelijkheid.

Jou vraag over die rechten is een hele goede, maar ik heb hiervan geen verstand. (das windows)

Deze vraag moet je even extra stellen in het juiste windows (versie) forum van dit forum. (daar ben je vast zo geholpen)

Het zou best aan die alleen lezen mappen kunnen liggen maar ik zou dat wel vreemd vinden.

Als een bestand readonly is dan krijg je andere vragen van Word en staat er readonly in de titelbalk.

Zal nog wel eens verder zoeken voor je.

See Yah! :thumb:

Hoy,

Toen ik op ~$*.do? aan elkaar zocht vond ik ook niets daarom heb ik het ook nog afzonderlijk geprobeerd.

Toch bedankt

Hai,

We gaan door tot aan het einde hoor! ;)

Probeer eens het algemene geneesmiddel van Word.
Hernoem Normal.dot eens naar Normal.old

Sluit Word/Outlook af.
Toets CTRL+ALT+DELETE en kijk of er nog een instantie van Word draait (Winword.exe)

Nee mooi, herstart Word.
En proberen maar.

Helpt dit.

See Yah! ;)

Hoy

Ik heb het artikel gelezen en ga het verder proberen
Ik gebruik Norton, maar Office was daar al uitgeschakeld want daar moest je office 2000 voor hebben en ik heb 97.

Geef me even tijd om de tips te proberen u hoort nog van me.

Bedankt

Beste Mario

Omdat iemand hierboven het idee had dat het ook een Windows XP probleem kon zijn, en mij de goedbedoelde raad gaf om het in de Xp afdeling te proberen, sorry

Mocht het idd een windows probleem zijn zal deze vraag dan wel verhuist worden. Het opnieuw stellen van de vraag blijft crossposten en is niet toegestaan

Maar als je nou het document opent, hetzij een copy, daarna opslaan als en daarna plaats je hem op de locatie waar je hem wilt openen, dat zou een simpele oplossing zijn.
Zo creeer je een nieuw document maar met gelijkwaardige inhoud.

Hoy jjw

Heb ik geprobeerd, geopend vanuit de map documenten
opgeslagen onder dezelfde naam op bureaulad, weer opnieuw geopend, en ik krijg dezelfde melding weer.

Maar het gekke is als ik hetzelfde document vanuit het programma Word open, krijg ik dit niet

Dus, ik kan het doc in het word program wel openen zonder gezeur, en dan ga iknaar de zelfde map, als waar ik via word, het doc opende, dan heb ik gezeur.

toch bedankt

Kan het veel kwaad als het een andere naam krijgt?
Dan ben je er namelijk wel vanaf.
Ik vindt het vreemd hoor, inderdaad alsof word het document niet goed afsluit, zeer vreemd.
Plaats anders een stukje tekst erbij of een nummer in ene hoek, in ieder geval wijzig het doc eens en sla hem dan nog eens op, probeer alleen een andere locatie uit te zoeken, niet meer je bureaublad maar een map op je bureaublad en stop hem daar eens in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan