xp start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Ik heb hier een computer van een kennis die na het verschijnen van het windows logo niet doorstart, maar opnieuw opstart.

Ik weet dat dat probleem vaker aan de orde is geweest, maar de zoekfunctie kan niet verder dan een paar dagen.

Ik wil de herstelfunctie gebruiken (optie R met de xp cd) maar dan vraagt hij om een administrator wachtwoord.

Deze is nooit opgegeven en ik vroeg mij af of er een soort standaard wachtwoord voor is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Of misschien weten jullie nog een betere oplossing?

Laatst bewerkt:
Geen wachtwoord opgegeven, dan niks invullen en op enter drukken.
Is er inderdaad geen wachtwoord gebruik, dan zal je ingelogd worden en kun je de herstel-funktie gebruiken.:)

Ik heb ook ge-enterd en zie dan c:\windows

Maar ik weet niet wat ik dan moet doen.

Je kunt nu altijd even proberen het commando chkdsk /f in te geven.
Mocht dit niet gaan en Windows met de vraag komt of je dit bij een volgende restart van je pc ten uitvoer wilt brengen, dan geef je een bevestigend antwoord op die vraag.

Hoop, dat het zo lukt.

Dennis.

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb ook ge-enterd en zie dan c:\windows

Maar ik weet niet wat ik dan moet doen.
Je kunt dan "Help" in typen voor de commando's.

Ik ben wel fixmbr tegengekomen, maar daar durf ik eigenlijk niet aan.

Welk commando moet ik dan gebruiken om te herstellen? Er staat op de pc namelijk veel belangrijke info die ik zeker niet kwijt wil raken.

Werkt dit misschien :

bij het opstarten f5 in blijven drukken en dan krijg je op een gegeven moment een scherm met verschilende opties waaronder ook een optie om op te starten met de laatste goed werkende instellingen

Ik lees in die link dat het daar werkt als je na het inloggen opnieuw opgestart wordt, maar dit is al na het windows logo.

Die kennissen komen de pc zo weer halen. Ze willen geloof ik windows maar helemaal opnieuw installeren en dat kunnen ze zelf.

Ik ben benieuwd of er een standaard oplossing komt die gaat werken aangezien dit heel regelmatig voorkomt.

Ik kan het dus helaas niet meer proberen (deze laatste oplossing)

Bedankt voor het meedenken iedereen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan