poorten open zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
hallo

ik ben bezig met windows media encoder
zodat iedereen mij kan zien via de webcam en cd's kan luisteren via mij:P

maar nu kunnen mensen vanf buitenaf mij nog niet bereiken

welke poort moet open gezet worden en hoe?
het adres is mms://192.168.62.50:1128
maar dat 1128 is geloof ik iets anders dat hoort apart of niet?

ik heb al gekeken en er staat tcp of udp
en extern of interne poort.

welke poorten meot ik open zetten

je mag me altijd mailen of msnen
gebruiker56@planet.nl[/email

Laatst bewerkt:
Hoi

het programma zoek zelf wel een vrije poort
de firewall van de router staat uit

moet ik het instellen bij internet-verbindingen?
zoja hoe.

en hoe stel ik dat in bij norton firewall.
das 2 denk ik want ook al zet ik die uit nog niemand bij

wie kan me helpen met instellen?

gr tim

Laatst bewerkt:
Ik zie dat er een netwerk adres wordt gebruikt van de vorm 192.168.x.x. Dit betekent dat het een intern adres is voor het lokale netwerk. Mensen van buitenaf, dus van de rest van de wereld, kunnen dit niet zien en kunnen het dus ook niet bereiken.
Als het alleen bedoeld is voor je eigen netwerk, dan zou het wel goed moeten gaan, want de firewall van de router heeft hier volgens mij geen invloed op en de norton firewall beschouwt het als een intern netwerk en heeft er een lage beveiliging voor.
Als je alles wel beschikbaar wilt maken voor echt iedereen zul je port forwarding moeten instellen op je router, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Ja, dat klopt
maar hoe moet dat dan?

of moet ik het ip adres van me computer geven met :1128 erachter??

Je computer heeft het ip adres 192.168.x.x. Dit is gegeven door de router. Mensen van buitenaf moeten verbinding maken met de router zelf (het ip adres dat je van je internet provider krijgt), die de informatie vervolgens doorstuurt naar jouw computer. Hoe portforwarding werkt met de router ligt aan het merk, maar meestal is het wel mogelijk.

Hallo

dus ik moet 192.168.x.x vrij geven?
of het ip van me computer?
maar dan kunnen ze toch door heel be schijf heen

kunt u in het kort beschrijven hoe en waar ik het moet instellen
zal ongeveer een beetje het zelfde zijn

ik heb een sweex

kunt u mij eventueel helpen via hulp of afstand?
gebruiker56@planet.nl (mail/msn)

Laatst bewerkt:
Hoi,

sorry ik wil je niet afvallen maar ik hoor iemand hier zeggen dat ik het ip adres van me pc moet geven maar dan kan hij toch overal in??

dat klopt toch niet??

en er szit dan toch nog een router tussen??

mvg Tim

Je moet het adres van de router geven aan de mensen die je moeten kunnen bereiken. Stel je router heeft voor de buitenwereld ip adres 123.456.789.9 dan moeten de mensen van buitenaf het adres mms://123.456.789.9:1128 gebruiken. In je router moet jij er dan voor zorgen dat alle informatie doorgestuurd wordt naar jouw computer op het interne netwerk, dus de computer met ip adres 192.168.62.50.
Dit doorsturen heet portforwarding en is een optie van de sweex routers. In het configuratiescherm van de router (volgens mij te bereiken via 192.168.1.1) kun je dit instellen.

Je computer is dan voor de buitenwereld niet zichtbaar en er kan dus ook niemand iets met jouw computer beginnen. Dit omdat de router er altijd nog tussen zit.

Hallow

ik zie nergens portforwarding staan
het zal er vast en zeker wel zijn maar ?

wel

proxy DNS

en

Special Application

en

Virtual Server

Laatst bewerkt:
ik heb wel iets gevonden dat je ook via windows kan instellen maar dan kan je kiezen tussen TCP&UDP
is dit het misschien?

wat moet er bij interne poort en wat bij externe poort?
en het adres is gewoon het ip adres dat de router aan je computer heeft gegeven.

MVG Tim

Volgens mij heet de functie van sweex address mapping. Hier zou je moeten kunnen aangeven dat alle verbindingen van buitenaf worden doorgestuurd naar jouw interne adres. Je geeft bij externe poort dan 1128 aan en bij het interne adres en poort 192.168.62.50 en 1128. Kun je deze functie wel vinden?

nee,

wel onder NAT

Special Application
Virtual Server

en bij Virtual Server kan ik dat allemaal instellen maar vragen ze wel UDP of TCP

Er is een verschil tussen TCP en UDP, maar als je niet zeker weet welke je nodig hebt kun je ze het beste allebei instellen. Bij UDP wordt de informatie verzonden zonder dat gecontroleerd wordt of het daadwerkelijk goed is aangekomen. Dit wordt dan ook veel gebruikt voor het streamen van audio en video. TCP zorgt dat data altijd goed aankomt.
Als ik jou was zou ik dus TCP en UDP beide instellen, dan weet je zeker dat het goed is.

oke is poort 8000 ook goed?
maar ik zit in de goeie hoek?

mvg Tim

kan ik u bereiken via hulp op afstand hij wil niet echt?

mvg Tim

Ik heb je net toegevoegd op MSN, dus we kunnen daar ook verder praten.
In principe maakt het poortnummer niet veel uit, als hij maar beschikbaar is.

Hallow

wie kan mij verder helpen
we komen er niet aan uit.

bij windows media encoder geef hij het adres 192.168.*.* aan dat is het ip wat de router aan de computer geef

het ip van de computer is 80.60.*.*

en de poort is 8000

als ze naar 80.60.*.*# gaan moeten ze doorgeschakeld worden naar 192.168.*.* maar dit werk niet

weet iemand anders een oplossing

kan het zijn dat er een router tussen staat?

iedereen mag me helpen hoe ze maar willen
gebruiker56@planet.nl (mail/msn)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan