bij benaderen bestand pc traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Er staat een bestand op mn pc, dat_view.avi, die ik niet kan verwijderen omdat het zegt met een ander programma te lopen, nadat ik het bestand heb benaderd is mn pc erg traag geworden en moet ik hem opnieuw opstarten om zodoende weer normaal te krijgen!
Heb mn virusscnanner laten scannen en is goed.
adaware laten draaien alles verwijderd en nog niets.
In msconfig staat niets extra's aangevinkt wat mee opstart.
Kan van dit bestand"eigenschappen" niet te zien krijgen.
Hoe raak ik dit bestand kwijt?

Ron.

Opstarten in veilige modus (f8 indrukken tijdens opstarten) en dan proberen het bestand te verwijderen.

Groetjes

Bedankt voor je snelle reactie, maar helaas zelfs in de veilige modus kan ik het niet verwijderen!!!!
Als ik dan wil afsluiten krijg ik de melding sluit explorere.exe af.
Het lijkt er dus op dat het programma dat meeloopt,
verkenner is, waarmee ik het bestand dus open!

Kan niet echt heel uitgebreid reageren, zit op ´t werk. Misschien heb je hier wat aan, kun je zien welk proces het bestand claimt.

http://www.mstsoftware.com/cFreeware.aspx

Of opstarten in ´Veilige modus met opdrachtprompt´. Misschien kun je dan met het dos-commando ´del ´ het bestand wissen.

Ik heb het zelf ook al ´ns gehad met een bestand wat met geen mogelijkheid te verwijderen was. Ik heb toen de ´schredder´-funtie van Steganos gebruikt, die wist er wel raad mee! Een trialversie kun je downloaden van:

http://www.steganos.com/?product=sss7&language=en

Laatst bewerkt:
Helaas met de shredder gaat het niet, tenzij je via het programma het bestand kan aankiezen ipv via verkenner maar dat is met niet geheel duidelijk.

Ook niet als je rechtsklikt op het bestand? Als het goed is heb je in je contextmenu een optie: ´Steganos 7' , of ´Destroy´, of ´uitwissen´ van waaruit je dan kunt kiezen voor de shredder.

En met de DOS opdrachtprompt wil het ook niet?

Je zegt al dat je spyware-vrij bent. Maar weet je dat zeker? Plaats anders ff een Hijacklog. Hoe dat gaat zie je in dit linkje:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176460

Laatst bewerkt:
Je dient een registersleutel te verwijderen.

Hoe je dat moet doen en nog wat andere tips vind je hier:

-klik-

Ga naar Start/Uitvoeren, type msconfig en klik op OK.
Ga naar Tabblad Opstarten en noteer wat allemaal aanstaat gevinkt.
Kies vervolgens voor Alles uitschalkelen en klik op OK.

De PC moet nu opnieuw opstarten.
Verwijder nu het bestand.
Schakel vervolgens alles weer in wat aangevinkt stond.

Dacht ik ook aan Fred, maar is dit hetzelfde als dat je de pc in de veilige modus opstart en dan probeert te verwijderen?
Dat lukte nml niet.

Wellicht heb ik wat aan de link van Mario,
ga het vanavond ff proberen zit nu op mn werk.
Dat van die registersleutel lijkt me zinvol.

Geplaatst door lageweg
Dacht ik ook aan Fred, maar is dit hetzelfde als dat je de pc in de veilige modus opstart en dan probeert te verwijderen?
Dat lukte nml niet.

Dat is niet hetzelfde, hij start in dat geval alleen de programma's niet, maar wel de systeembestanden en drivers, zodat dus verder alles wel gewoon werkt.

Maar als het idd in veilige modus niet werkte, werkt het op mijn manier ook niet.

De link van Mario lijkt mij dan idd wat zinvoller.

Het is gelukt!

Dmv het verwijderen van de desbetreffende registersleutel.

Dank allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan