Ati radeon AGP instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

• Ati radeon 9800 Pro
  • 1024 MB Ram
  • Asus P4PE-X/TE mobo
  • Pentium 4 2,8 Ghz
  • DirectX 9.0B

Hierboven wat gegevens van mijn pc.

Ik kan mijn AGP niet instellen. Als ik kijk in dxdiag, staat AGP instellen in het grijs.
Als ik kijk naar instellingen van beeldscherm, zie ik een tabblad met de naam smartgart. Hier kan ik AGP snelheid verschuiven naar: 1x / 2x / 4x maar er gebeurd niks. Ook niet als ik op de knop: opnieuw testen klik.
Krijg dan een melding dat pc opnieuw gestart moet worden. Na deze reboot staat alles weer hetzelfde.

In de BIOS staat Grapics Aperture Size op 256 MB en AGP capability op 4x (maximaal)

Wat moet ik doen om AGP te activeren?

Vriendelijke groet,
Daan

gebruik je de nieuwste drivers van je videokaart
of degene die je met de kaart meegeleverd hebt gekregen?

Hoi,

Ben net bezig met binnen halen.
Maar is las op en ander forum deze oplossing. (gaat over APG van je mobo)

Stel dat laatste drivers niet helpen, dat eventueel een oplossing kan zijn? Doe n.l liever niks aan mijn mobo...

Ik zou toch echt in het BIOS kijken, want daar wordt het eigelijk allemaal geregeld (je AGP snelheid), een driver doet daar volgens mij niet zoveel aan omdat de AGP snelheid een BIOS instelling is, en niet een driver instelling.

Geplaatst door Forza Utreg
In de BIOS staat Grapics Aperture Size op 256 MB en AGP capability op 4x (maximaal)......

Staat dus al in de bios zoals het hoort.
In dat andere forum was dat ook het geval. Kon pas aanzetten na software van zijn mobo te hebben geinstaleerd.
Of lees ik dat nou verkeerd?

Nou..dat is lekker.

Installeer net de nieuwste Ati drivers en nu kan ik in DX Dialog helemaal niks meer testen...
Zie bijlage.

Bijlagen

• dxdiag.jpg
    dxdiag.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 64
Daar was ik weer...

het is gelukt.
Moest inderdaad AGP activeren via een update van mijn mobo.
Na een chipsetupdate kan ik alles instellen zoals het hoort.

Vraag is dus opgelost. Bedankt voor het meedenken!

Groeten Daan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan