service pack 2 voor windows xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Beste Helper,

Ik heb voor mijn dochter een gratis cd-rom met service pack 2 ontvangen.
Zij heeft een hp pavilion 423.nl, waarop hp windows xp home edition had geplaatst. Het systeem op de pc is Intel (R) Celeron(R)
Omdat zij een "telefoonaansluiting" op internet heeft (traag dus), heeft ze in het verleden slechts enkele updates voor xp gedownload en geinstalleerd. Service Pack 1 is bijvoorbeeld ook niet gedownload en geinstalleerd.
Ik dacht nu alles ineens opgelost te hebben met de gratis cd-rom.
Nee dus. Hij start met het eerste scherm met de knop "doorgaan"; volgend scherm met "nu installeren"; scherm met uitpakken van bestanden; vervolgens wizard scherm voor de start van het installeren; na "volgende"ingedrukt te hebben houdt de installatie op.
Kan iemand mij helpen om verder te komen?

Alvast dank

Even wachten. De installatie duurt wel even.

:o Sorry nog niet gezien.

wist ik niet

Dank je voor de tip.
Ik wist niet dat "ze hier" dat niet leuk vinden.
Omdat deze plek mij een meer geeigende plek lijkt dan de vorige, zal ik de tips daar overnemen en het bericht op de andere plek "beeindigen".

Je hoeft geen SP1 te installeren, je kan gelijk met SP2 beginnen, krijg je nog een fout bij het installeren van SP2.

in antwoord op Humpe

Ik constateerde alleen dat sp1 niet was geinstalleerd en heb dat nu ook niet geinstalleerd. Het probleem van het niet doorzetten van de installatie van sp 2 doet zich gewoon voor op dit moment.

aan vanzwam

daaraan heb ik inderdaad ook gedacht. Ik heb meer dan tien minuten gewacht en nog steeds zette de installatie niet door

Volgens mij moet het ongeveer een half uur duren als je het van een cd doet, en als je sp2 download duurt het wel 5 uur.

Je hoeft geen SP1 te installeren omdat in SP 2 ook alles van SP1 zit.

aan Humpe

Ik heb sp 2 ook bij een kennis vanaf de cd geinstalleerd. De installatietijd was ongeveer een uur, omdat je geen downloadtijd hebt.
Voor de volledigheid: de cd kan onbeperkt gebruikt worden (geef de cd door aan familie en vrienden, schrijft MS zelf op de hoes)

ik rond de communicatie (voorlopig) af

ik heb zojuist informatie van microsoft gekregen over het probleem. Ze raden mij aan sp2 te installeren in de veilige modus. Dat ga ik proberen wanneer ik weer bij mijn dochter ben.
Dank voor de aandacht voor het probleem,
en misschien moet ik er nog eens voor terug komen.
We zien wel,
Sijmen Mol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan