Verbinding valt telkens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

fury Avatar1

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Hoi iedereen;

ik heb de laatste dagen problemen met mijn ADSL-modem. Als ik even surf op internet, valt mijn verbinding uit, en nog geen halve minuut later kan ik terug verbinden. Dit is wel enorm vervelend, want als ik op MSN zit of ik zoek iets op het internet, wordt ik afgemeld en kan ik alles opnieuw gaan zoeken.

Bovendien valt hij op regelmatige basis uit: soms na 5 minuten, soms na een half uur, en soms veel langer.

Wie O Wie kan mij helpen :D ?

PS: ik heb Skynet ADSL :)

zou meerdere oorzaken kunnen hebben,o.a. spyware heb je daar al op gecontroleerd?

Ik heb zowel AdAware SE en spybot, en er is niets van spyware aanwezig.
Ik heb het ook al geprobeerd met een herstelpunt, maar dat maakte niets uit. Bovendien zie ik net dat de snelheid van mijn lijn 'teruggeschroefd' is naar 2.1 MPS, terwijl dat vroeger 3.3 MPS was. En mijn vriend die dezelfde verbinding heeft en hier 20 meter vandaan woont heeft nog altijd 3.3 MPS

Ik hoop dat ze gewoon aan het werken zijn aan de lijn ofzo, maar weet iemand dit zeker? Of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt :p

Over welke modem/router praten we en welk systeem gebruik je ?

Ik heb dus een Alcatel Speed Touch USB ADSL modem, met -volgens mij- de nieuwste driver.

Zal ff een 'verhaaltje' typen :p :
We hebben dus al een heel eindje deze modem. Na een aantal maandan of zelfs een jaar (weet het niet meer zeker) was er een 'probleempje' met Windows Explorer. We hebben toen een driver gedownload, en alles werkte weer prima.
Enkele weken geleden heb ik de computer geformatteerd, en ipv de software die bij de modem zat te gebruiken heb ik ook gewoon de driver gedownload, ADSL ingesloten en alles werkte. Dit ging dus goed tot een paar dagen geleden, toen internet sommige momenten gewoon uitviel. Zelfs het voorbije uur is hij zo'n 10 keer uitgevallen.

Ik denk niet dat het aan de driver ligt, omdat die vriend die vlakbij woont dezelfde heeft, en hij heeft geen problemen.
Ik denk dat de driver 'Thomson' (en wss nog iets) heet.

Hopelijk weten jullie hier iets meer mee ?:)

Ik heb zo'n zelfde storing ook gehad maar mij bleek dat er in de netspanning (220v) op een bepaalde tijd een verval was waardoor een hub telkens zijn verbinding kwijt was..................

... En dit probleem loste zich dan na een bepaalde tijd zelf op ?
Als dit zo zou zijn hoop ik gewoon dat dit 'verval' snel gaat stoppen want ik zit hier echt met m'n hoofd tegen de muur te bonken :8-0: :p

Wat ik me ook afvroeg is of het probleem bij de splitter kan zitten? Stel dat ik bij Belgacom een nieuwe zou kopen, zou dit kunnen helpen of niet? Zelf twijfel ik omdat ik vorige week eiglijk niets van problemen had...

Maar alvast bedankt om te posten :thumb:

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat je een USB modem hebt.Deze zijn (niet altijd) vaak storingsgevoelig en gebruiken van tijd tot tijd veel spanning/stroom en die halen ze ook uit je computer.
Verder zijn er bepaalde chipcombinaties die met usb alleen maar ellende geven.

Afhankelijk van je ergernis en storingsfrequentie zou ik willen adviseren om uit te kijken naar een ethernetmodem met ingebouwde routerfunctie.Speedtouch heeft die ook bijv de Speedtouch 510 .

Oh stop met bonken van je hoofd.

Ok, bedankt! Nu weet ik ook waaraan het ligt.
Maar toen'k vanmorgen (d.i. 20 minuten geleden :D ) opstond raasde internet terug aan 3.3 MPS :cool:

Ik hoop gewoon dat het nu zo blijft... Nouja, nogmaals bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan