Wireless Labtop kan Xbox niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

southstar

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem, ik wordt er zelf een betje moedeloos van.

Ik heb een router linksys wrt54G met een kabel abbonement.
ik heb in mijn netwerk een pc, wireless labtop (Wlan 802.11g cardbus module) en een xbox zitten.
Alles werkt prima (ftp, herkenning binnen het netwerk).

Wanneer ik online wil met m'n xbox doormiddel van tunnel software (xboxconnect) die ik dan vanaf mijn labtop draai dan, vindt mn labtop mn xbox niet.

Ik heb al geprobeerd om gewoon met een normale netwerk kaart een een utp kabel vanaf mijn labtop met mijn xbox online te gaan en dan vindt mijn labtop de xbox wel.
Het zit hem dus ergens in de Wlan, maar ik weet echt niet wat .

Ik heb alle beveiligingen zelfs uitgezet en nog werkt het niet met Wlan, kortom HELP !

Heb je in XP de wireless zero uitgezet en werk je met de client software van Linksys ?

Upsidaisy ,

Ja ik heb de wireless zero uitgezet, ondanks dat ik niet weet wat het precies doet.
Wat bedoel je precies met de client software van linksys ?
Ik heb zoals eerder genoemd problemen met het gebruik van een tunnel client xbconnect.

ik hoop dat je er iets mee kan, want ik zit even helemaal vast .

De wireless zero binnen xp kan grote stoorzender zijn bij draadloos internet.
Client software is bijgeleverde software (op cd-rom)
die oa signaalsterkte van verbinding aangeeft,optie tot invoeren van MAC adres,Wep-key etc.
Heb je dat er op staan en ook ingevoerd ?

oh oke !

ik draai de wlan kaart met de bijgeleverde software van canyon. en de router draait niet op specifieke software maar maakt gebruik van de instellingen via het webbased programmatje wat te benaderen is via een of ander ip nummer daar kan ik van alles kwijt.
nogmaals het werkt op zich prima ik kan internet op,
ik kan ftpen naar de xbox toe, maar hij vind hem dus niet met de genoemde tunnel software.

moet ik soms ook nog iets doen om mijn wlan kaart op m'n labtop te configureren ?

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben ...........:rolleyes:

Wat je sowieso zou kunnen overwegen is om de wep-key en evt het mac-adres in de client in te voeren ivm je beveiliging.
Of dit bijdraagt tot de oplossing van je eigenlijke probleem betwijfel ik.

Hee hartstikke bedankt voor je tips !
maar ik heb nu dus begrepen dat je niet wireless
je xbox kan benaderen met tunnel software !

in ieder geval bedankt voor de moeite.

:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan