keuze combobox koppen aan andere velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Heb een bestelformulier aan gemaakt voor de invoer van nieuwe bestellinen. Wil graag als de gebruiker een keuze maakt in een combobox (product) in het veld ernaast automatisch de prijs laten zien die bij het product hoort
Daarnaast moet dit product en de prijs geplaatst worden in de query waarin alle bestellingen van de klant worden geplaatst.
Wie kan me verder helpen

Je moet op het on-click event van de betreffende combobox een stukje code zetten dat het gewenste veld vult.

De code moet er ongeveer als volgt uitzien:

me![JouwVeldNaam] = dFirst("VeldNaam", "TabelNaam", "[VeldNaamMetKriterium] = " & cStr(me![ComboboxNaam]))

automatisch koppelen

Dit is niet wat ik eigenlijik bedoelde. In een subformulier worden op basis van comboxen keuze gemaakt. Het subformulier maakt gebuik van een query waarin de keuzes worden vastgelegd. Aan die keuzes moeten prijzen worden gekoppeld die automatisch ook in de query worden opgeslagen en in het subformulier moet het totaal geplaatste worden van de de prijzen die zijn gekoppeld aan de verschillende keuzes die zijn gemaakt via de comboboxen!

Hi Spina negeer mijn mail maar , ik zat naar het verkeerde bericht te kijken. mijn mail ging over gekoppelde combo's
groetjes
Gostdog:confused:

Heb de volgende regel in gegeven onder on click.

Private Sub Combo36_Click()
Me![behpr1] = DLookup("verkoopprijs", "behandelingsoort", "[behandeling]=" & CStr(Me![Combo31]))
End Sub

maar krijg dan toch nog de volgende foutmelding

run-time error '3075'
syntax error (missing operator) in query expresion '[behandeling]=wassen'.
waarbij "wassen"de optie is die in de combi box gekozen is.

Wat klopt hier nog niet aan?

Probeer eens dit:

Me![behpr1] = DLookup("verkoopprijs", "behandelingsoort", "[behandeling]=" & CStr(Me!"[Combo31]"))
End Sub

De tekst in de combo31 is wassen dus ook tussen " "

Soms moet je gewoon extra aanhalingstekens plaatsen, in ieder geval overal waar tekst in voor komt moet je een " en " plaatsen.

De aanpassing in de regel met de

Me![behpr1] = DLookup("verkoopprijs", "behandelingsoort", "[behandeling]=" & CStr(Me!"[Combo31]"))
End Sub

levert de fout melding Compile error: syntax op.

Waar kan het fout zijn gelopen?

End Sub

Is inderdaad niet goed.
[behandeling] is een tekstveld en de waarde die in een tekstveld staat moet altijd tussen enkele quotes geplaatst worden als je die in een where-clausule gebruikt.
Dat doe je als volgt:

Me![behpr1] = DLookup("verkoopprijs", "behandelingsoort", "[behandeling]='" & CStr(Me![Combo31]) & "'")
End Sub

Ok bartuls, goed dat je me corrigeert, weet ik weer iets!
Ik denk dat Spina nu wel uit de problemen is ?????:D

Hallo Bartuls en Jasper hartstikke bedankt het werkt perfect nu, geweldig
groet, Spina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan