waarom duurt het zolang????

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Als ik een dvd wil branden op 8 speed dan zou dat normaliter een minuutje of 10 moeten duren. Ik ben een ontzettende leek hierin maar bij mij duurt hetzelfde ruim 40 minuten! Ik erger me kapot, kan ik hier nog iets aan doen? Zowel nero als alcohol gaan zo langzaam. Bij systeeminfo geeft hij bij overdrachtsnelheid, niet beschikbaar. Kan ik mijn dvd en brander ergens controleren?
Alvast bedankt, Frenneke

Het belangrijkste is om te weten op welke snelheid jou dvd 's kunnen branden.
Zijn het twee of vier of acht speed dvd's
Vertel dat eens.

Ik ook dan zou het ongeveer in 15 miniten moeten kunnen.
Welke versie van nero gebruik jij.
In nero 6 zit een mapje met tools, hier kun je jou brander controleren.

heb toevallig vanmiddag nero 6 erop gezet. Dacht dat het misschien beter zou gaan, maar helaas blijf op 40 min. zitten. Waar moet ik zijn in nero om te controleren?

sorry puppie, heb het al gevonden.
Zojuist mijn dvd-rom getest. Leuke cijfers allemaal, maar weet niet of dit nu goed is of juist niet.........

Wat is de snelheod van je brander?

Wat probeer je te branden als het zo lang duurt?

Hoi Wim,
ik begin de indruk te krijgen dat de brander maar 4 speed is, terwijl ik dit toch niet gekocht heb bij Dell. Kan ik dat ergens nazien?

Teac DVD+RW DV-W58E
HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B

zo staat het omschreven bij systeeminfo

Maar als ik dus een dvd ga branden(een copie van een copie, copie op 8 speed gebrand) en ik gebruik dvd+r 8x dan zou het dus geen 40 minuten moeten duren?

Ongeveer 15 minuten.
Heb je in alcohol 120% wel aangegeven snel kopieeren.

ja met alcohol blijft het ook hetzelfde.
Heb daarnet even getest met nero en dan geeft ie gemiddeld 4.39x(ROM) en 6.21x(RW). Dit moet dan toch sneller kunnen, of niet?

Als jou kopie een 8 speed schijf is dan wel.
Is het een 4 speed schijf dan zal het niet sneller gaan.

En je weet zeker dat je in alcohol een vinkje hebt staan bij snel kopieeren.

Ja, heb nog even gekeken, cd snel kopiëren aangevinkt (klop dat wel als het een dvd betreft?)

Ja dat klopt.
En is jouw te kopieren dvd wel een 8 speed schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan