Hardnekkig virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Zit met een groot probleem!

Wilde mijn c-schijf formatteren (had volgens mij een virus), wordt de d-schijf geformatteerd (mijn backup :mad: )! Na de d-schijf verwijdert te hebben wilde ik, met fdisk, de c-schijf alsnog formatteren, en dit liep voorspoedig....

Alles ging goed, tot ie geformatteerd was. Fdisk was klaar, en krijg een virusmelding van een bootvirus (zie je wel, toch een virus)! Maar ik dacht wie doet mij wat de schijf is leeg!

Totdat ik de computer met de (orginele) windows-cdrom opstartte. Kreeg tot mijn verbazing gewoon mijn eigen bureaublad te zien met alles erop en eraan. Mijn schijf is dus niet leeg!!:confused:

Nu mijn vraag: Hoe krijg ik mijn schijf toch leeg, heb nu twee keer ge-fdiskt? Hoe kom ik van dit virus af, zit met de handen in het haar? Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt!!

Probeer het eens met dit .

Een bootvirus krijg je er niet met een gewone scanner af.

Bedankt voor jullie reacties! Ga het proberen. Het is verder duidelijk maar of het lukt!? Krijg er steeds een harder hoofd in:( ... Maar dan horen jullie het wel;) ...

Het is gelukt op deze manier, hij draait weer! :thumb:

Alleen rest mij nu de vraag, heb wat bestanden op cd gezet, zijn die nu ook besmet en is het beter deze niet terug te plaatsen?

Alvast bedankt...

Cd-rom eerst laten scannen door een viruscanner.

Ja oke maar welke dan? Norton pakte m niet toen de schijf nog draaide (voor format), en housecall (online) ook niet..

Hmm oke morgen ff scannen!

Neej weet niet welk virus het was. Dacht dat windows gewoon een zooitje was, en wilde toen mijn schijf formatten maar dat ging verkeerd:evil: , en na het fdisken kreeg ik (niet in windows) de melding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan