thuisnetwerk met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsgomez

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Ik heb 2 pc's en een laptop op m'n router aangesloten, en de 2 pc's hebben een internet verbinding.
Alleen de laptop kan geen verbinding maken. Ik zie de netwerkverbinding staan en alles ziet er goed uit, alleen ik kan niet internetten. En DHCP geeft m'n laptop geen instellingen terwijl hij dat wel bij de andere 2 pc's heeft gedaan.
Please help!

Waar praten we over ?

Kabel,Adsl,draadloos etc.

Graag iets meer info.

Wat voor ipadres krijg je op laptop?

Staat er in apparaatbeheer wellicht een vraag- of uitroepteken?

M'n laptop krijgt geen ip adres aangewezen omdat ie geen contact kan maken met de DHCP server. En bij apparaatbeheer staan 2 vraagtekens. 1 bij PCI modem en 1 bij VGA adapter.

Is de installatie van de betreffende produkten wel goed gedaan lees drivers ?

Welke besturingsprogramma heeft je laptop? XP?

Verwijder anders eens je netwerkkaart uit apparaatbeheer en installeer het opnieuw

M'n laptop heeft XP professional, en ik heb net de netwerk kaart opnieuw geinstalleerd maar het heeft niet geholpen. Als ik bij de status van m'n verbinding kijk dan zie ik dat hij alleen pakketjes verzend en niet ontvangt.

Geef nog eens in dos het commando ipconfig /all
Komt er dan een ip met 169. etc ?

ja er komt een Autoconfiguration IP address dat begint met 169

Verwissel de netwerkkabels eens. Het kan zijn dat de kabel naar je notebook defect is

OK.Aan het adres is te zien dat je DHCP server niet actief maw je krijgt geen geldig IP adres om op internet te kunnen gaan.
Zet je router eens uit en dan weer aan.Kijk dan nog eens met hetzelfde commando.

Gezien de vraagtekens in apparaatbeheer zijn je onboard apparaten niet (goed) geïnstalleerd. Er hoort bij die laptop een cd met drivers te zijn... En als je die niet hebt dan zul je (met een van de andere pc's dan maar) even moeten gaan buurten op de website van de fabrikant/leverancier van die laptop.

ik heb geen aan/uit knop op m'n router, alleen een adapter die ik eruit kan halen. En wat betreft die vraagtekens. Kan het probleem aan die vraagtekens liggen.

Geplaatst door fsgomez
ik heb geen aan/uit knop op m'n router, alleen een adapter die ik eruit kan halen. En wat betreft die vraagtekens. Kan het probleem aan die vraagtekens liggen.

Dat kan zonder meer van invloed zijn.

Mbt tot je router,haal dan gewoon het stroom er even af.

Ik heb de router wel al een aantal keren gereset, maar dat hielp ook niet.

Heb je nog wat kunnen doen aan de opmerking van bavel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan