JAVA_BYTEVER.A en TROJ_COLLECTOR.A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inchi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Berichten
56
Hoi,

Mijn computer valt nu steeds regelmatiger uit. Ik denk dat ik waarschijnlijk besmet ben met het virus dat via nu.nl verspreid is van de week.
Mijn AVG scanner vind helemaal niets, in safe-mode wil hij niet scannen.
Als ik online scan valt de computer na een aantal minuten uit en start opnieuw op.
Vanochtend heb ik in safe-mode nog een online scan van McAfee geprobeerd, deze gaf een aantal meldingen, maar voor dat ik daar iets mee kon doen, viel de computer weer uit en startte opnieuw op. Op dit moment kan ik in safe-mode geen internet verbinding meer krijgen.
Heb net gedeeltelijk gescand met Housecall, op alleen de mappen 'Documents and Settings' en 'windows'. Daar gaf housecall de volgende meldingen van infecties:
JAVA_BYTEVER.A (1)
TROJ_COLLECTOR.A (1)
Deze kunnen niet verwijderd worden door Housecall.

Wie kan mij helpen, begin nu behoorlijk te panieken.
:(

Oja, ik gebruik firefox als browser. Alleen Mcafee ondersteund dat niet dus gescand via explorer. Housecall scan wel met firefox gedaan.

Groeten,
Inge
 
als scannen in veilige modus niet gaat kan je proberen om terug te gaan in de tijd met systeem herstel.
hopelijk zit het virus niet in je backupbestanden.
kies een datum toen je pc nog lekker liep.

ps,niet te ver terug gaan in de tijd
 
TROJ_COLLECTOR.A is een dialerprogramma en JAVA_BYTEVER.A is een Malware programma dat veranderingen aan je browser kan maken. Zijn dus geen virussen maar Spyware/Adware en dat is tevens de reden waarom veel virusscanners hier geen raad mee weten. Terug gaan in de tijd heeft ook geen zin. Bezoek de Spywaresectie van Helpmij en lees dat GOED door.
Je zal met Ad Aware en Spybot moeten scannen en wellicht ook een Hijackthis log moeten plaatsen waarna experts je verder helpen. Lees onderstaande link maar door en het zal je duidelijk worden wat te doen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176460

Om dit in de toekomst te voorkomen raad ik je aan een bezoekje te brengen aan www.antispywareoffensief.nl

Succes,
Raymond
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb gescand met spybot en adaware, dat doe ik zoiezo regelmatig, maar deze hebben niks gevonden. Ook gescand met de online trojanhorse scanner, die vond ook niets.
Het rare is dat ik nu de hele ochtend de computer aan heb en hij weer prima liep. Tot dat ik met mijn tekensjableau aan de gang ging. Het is nu zo dat wanneer ik met het pennetje het sjableau aan raak de computer uit valt. Vorige week was dat het geval wanneer ik ging scannen. Het sjableau hangt met een usb kabel aan mijn computer.
Ik heb overigens vorige week ook de computer op gestart in veilige modus met de optie en gekozen voor toen de computer nog stabiel was, dat wat goldvinger aan gaf. Heeft ook niet geholpen dus.
Ik nu toch maar een hijacklog plaatsen...laat nog wel horen wat daar uit komt.

Groeten,
Inge
 
Hoi,

Mijn probleem is helaas niet opgelost met het plaatsen van de log. (zie hier)
Ik ga nu binnen het hardware forum kijken of iemand een oplossing weet.

Toch bedankt voor de hulp!

Groeten,
Inge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan