installatie office XP 2002 + aktiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik heb van iemand de Office XP 2002 OEM overgenomen.
Nou heb ik hem geinstalleerd en vraagt ie om activeren.

Wat ik niet wist toen ik hem over heb genomen, is dat er op de verpakking staat dat ie niet bestemd is om door te verkopen. (want OEM)

En dat terwijl ik de de site van microsoft juist had gelezen dat met de verkoop van originele software en licentiecode ed de rechten van het gebruik over gaan naar de nieuwe gebruiker. Ik dacht dus bepaald legaal bezig te zijn!
Maar nu dit...

Hoe moet ik het aktiveren nu aanpakken?
En mag ik deze dan ook op mijn 2 andere pc's installeren en hoe doe ik dat dan met het aktiveren? Ik heb me laten vertellen dat ik hem op 3 pc's mag gebruiken.
(Cracks zijn er wel, maar die wil ik niet gebruiken.)

edit: eerder hier gepost.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marianneke
Hoe moet ik het aktiveren nu aanpakken?
Microsoft bellen en proberen te overtuigen
En mag ik deze dan ook op mijn 2 andere pc's installeren en hoe doe ik dat dan met het aktiveren? Ik heb me laten vertellen dat ik hem op 3 pc's mag gebruiken.
Nee, 1 licentie voor 1 PC.

Hai Marianne, :D

Helaas zijn OEM-versies (volgens mij) specifiek gekoppeld aan een machine. Sta ervan te kijken dat de CD er überhaupt bijgeleverd is... (meestal is het voorgeïnstalleerd spul)

Mij lijkt het ook dat je een poging moet doen MS te bereiken...

Succes! :thumb:

Gewoon installeren, bij het installeren vraagt microsoft toch om de CD van office van 2002 XP.

???

We hebben het hier over activeren.

Het installeren zal zeker geen problemen geven, alleen moet je daarna activeren, anders kun je maar 50x opstarten.

Ik zou dan gewoon de keuze maken om eerst proberen om via het internet te activeren (kansje dat het lukt), anders even telefonisch activeren en kiezen voor een medewerker.
Het verhaal rustig uitleggen of anders vertellen dat je oude computer aan gort is en je voor nood een andere hebt moeten kopen. (Leugentje om bestwil).

Volgens mij ben jij wel legaal bezig, het 'verkopen' waar op gedoelt wordt, een winkel mag dit pakket niet los verkopen, alleen in combinatie met een pc (of hoofdonderdelen van een pc, bv. moederbord) over particuliere verkoop heeft ome Bill weinig te zeggen lijkt mij.
Je zou volgens de regelen der kunst 3× moeten kunnen activeren voordat je via MS het pakket weer 'vrij moet geven' Het zal onwaarschijnlijk zijn dat het pakket al drie keer geactiveerd is

@Joost Verdaasdo, OEM versies van Office die gekoppeld zijn aan een specifieke pc/hardware, ben ik nog nooit tegengekomen (wel OS versies)

Er staat op de verpakking: niet bestemd voor wederverkoop.
(dacht ik, maar ik ben nu niet thuis).

Geplaatst door maestro12
@Joost Verdaasdo, OEM versies van Office die gekoppeld zijn aan een specifieke pc/hardware, ben ik nog nooit tegengekomen (wel OS versies)
Hai Ron, :D

Ik ben het allereerst geheel met je eens dat je eigen baas moet zijn over de software welke je bezit/aanschaft!

Helaas wilt OEM toch echt zeggen dat deze aangekocht is in een specifiek pakket (PC/Hardware..etc) En daarom vond ik het al vreemd dat deze op CD was. Normaal staat dit altijd op een verborgen partitie van de HD voor een restore e.d.. (en nou maar hopen dat ik er finaal naast zit) :o

Mij lijkt dat bij activatie op de vorige pc de gegevens van die pc mee zijn opgeslagen door onze Bill. (Zover ik weet gaat het bij een OS niet anders) enne…god weet wat onze Bill allemaal logt….

Overigens lijkt het mij ook een goed idee om het gewoon te proberen en eventueel gewoon MS te contacteren. Als ie het doet dan doet ie het éh!

Voor mij is dit gewoon zoals ik het in de tijd heb opgestoken enne dat is niet heilig hé. MS heeft immers zoveel soorten software pakketten/combinaties van Office uitgebracht dat ik allang het spoor bijster raak. (En koop daarom altijd de volledige cd versie als het even kan)

Ik kan alleen maar hopen dat dit afloopt met een sisser voor Marianne…;)

Als hoofd automatisering koop ik regelmatig computers in. Meestal is dat HP (toentertijd Compaq), maar ook NEC. (Vorig jaar nog 22 stuks in één keer.)

Ik bestel altijd Office (nu 2003) de SBE en heb hem altijd nog geleverd gekregen op CD. En dat wil zeggen de volledige versie. De licentie is niet apparaat gebonden.

Met het O.S. heb je wel gelijk. Die zit op een verborgen partitie en is alleen te benaderen d.m.v. een zgn. herstel CD.
Met trucjes ook wel zichtbaar te maken en dan lekker branden op CD, zodat je meer partitieruimte terug krijgt. Dit terzijde.

Je kan ook gewoon m$ bellen en zeggen dat je degene bent waar je die office van gekocht hebt.

Hai ADSL, :D

Ja klopt helemaal maar van de volledige normale versie op CD sta ik ook niet te kijken...de OEM-versie op CD dat vindt ik héél vreemd...;)

En de pc's die ik heb gezien welke volledig OEM waren hadden het gehele pakket van OS tot alle andere software op die verborgen partitie staan voor een restore...

Maar goed dit zijn bijna altijd privé pc's (ken persoonlijk geen zakelijke pc's waar OEM op staat) welke je bij de lokale pc-boer koopt en daar krijg je tegenwoordig nog maar zelden bijv een XP (OS) cd bij laat staan een Office cd...

Dus ja dat blijft mij verbazen.:thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo
Hai ADSL, :D

Ja klopt helemaal maar van de volledige normale versie op CD sta ik ook niet te kijken...de OEM-versie op CD dat vindt ik héél vreemd...;)

En de pc's die ik heb gezien welke volledig OEM waren hadden het gehele pakket van OS tot alle andere software op die verborgen partitie staan voor een restore...

Maar goed dit zijn bijna altijd privé pc's (ken persoonlijk geen zakelijke pc's waar OEM op staat) welke je bij de lokale pc-boer koopt en daar krijg je tegenwoordig nog maar zelden bijv een XP (OS) cd bij laat staan een Office cd...

Dus ja dat blijft mij verbazen.:thumb:

Hoeveel OEM versie van MS office e.d, wil je hebben op cd, ik heb er nog nooit een gehad op een hidden partitie, zelfs niet met m´n laatste pc, een half jaar oud nu.

Hai, :D

Zo zie je maar, voor jou is een OEM versie op CD-rom de normaalste zaak van de wereld en voor mij de andere kant...(lijkt me duidelijk dat onze Bill een keur aan pakketten heeft) ;)

Hai Ron, :D

Ik wordt hier toch wel nieuwsgierig van…
Ben toch maar even gaan kijken wat er nu het meest voorkomt. (lijkt erop dat jij gelijk krijgt) ;)

Volgens MS:
Voor XP:
http://oem.microsoft.com/downloads/mosb_productguide/application/OffXPSmlBiz.htm

Voor 2003:
http://oem.microsoft.com/downloads/mosb_productguide/application/OfficeSB2003.htm

Kijk je echter bij Licensing Terms, dan staat daar toch dat de software wel degelijk gebonden is aan een machine. (en das weer mooi balen...)

See Yah! :thumb:

beetje vreemd dat microsoft zich het recht voorbehoud om sftware te koppen aan hardware.... je betaalt een licentie om de software te mogen gebruiken en op welk apparaat je dat doet mag je zelf weten lijkt me

Nee, er staat dat ´systembuilders´ het pakket alleen bij een complete pc mogen verkopen, er wordt niets gezegd over particulieren of door verkopen.

Hai, :D

Yepz goed punt..overheen gelezen..

Op naar de particuliere info dus..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan