Probleem met nieuwe PC/installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Relic

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Hoi,

Ik heb mn PC pas vandaag binnengekregen, via de post.
Want ik had hem namelijk besteld via internet.
Nu waarvoor ik als alle componenten gecontroleerd heb en het in contact breng met de net spanning.
Start ik mn computer op met mijn Windows XP CD.
En dan begint ie als eerst met het loaden van bepaalde dingen van het CD nadat de loading gebeurt is, druk ik enter om verder te gaan(te beginnen).
Nu krijg ik een melding 'Setup kan geen vaste schijf vinden'

Ook heb ik, als ik mn computer opstart zegt ie 'no bios installed' maar toch als ik del druk kom ik wel in een bios.

Nu heb ik win 98 geinstalleerd maar blijkbaar is de Systeem daar niet echt compitable mee. Want 1 op 3x dat ik 'm opstart krijg ik een blauwe fout scherm. En meeste bij geleverde drivers zijn niet mogelijk om op win 98 te installeren, en als ik win XP via win 98 probeer te installeren
eindigt het met een fout melding-blauwe-scherm

Kan iemand mij helpen?

Wat jij allemaal verteld heb ik een???? bij .

Relic,

Heb je bij de pc geen besturingsysteem bijgeleverd gekregen ?????

Als het goed is kun je met XP cd ook partities aan laten maken of die eerst verwijderen. Wat je ook zou kunnen proberen is om eerst met een windows 98 diskette met fdisk partities aan laten maken en deze vervolgens ook te formateren !!! anders ziet je bios nog geen schijf !!

Remy

Besturings-system

Heb je bij de pc geen besturingsysteem bijgeleverd gekregen ?????

Nee ik heb er geen besturingsysteem bijgeleverd gekregen want; dat zou namelijk €100 extra kosten en zou zonden zijn van mn geld, want namelijk heb ik al win 98, win xp, hier op cd staan.

Als het goed is kun je met XP cd ook partities aan laten maken of die eerst verwijderen. Wat je ook zou kunnen proberen is om eerst met een windows 98 diskette met fdisk partities aan laten maken en deze vervolgens ook te formateren !!! anders ziet je bios nog geen schijf

Met de XP CD, wanneer ik het begin. bij de start-up word 't al in het begin net nadat het ladingen van processen op de cd geconftroneerd met een melding; 'Setup kan geen vaste schijf vinden' dus, hierdoor. Kan ik alleen de installate nog afsluiten (door enter of esc), ik kan kan kiezen in herstelling en installatie in het begin xp menu nadat ik installatie kies krijg ik die medling.

Laatst bewerkt:
Relic,

Heb je het ook al geprobeerd om eerst te fdisken vanaf een win 98 bootdiskette ???

Je kunt er hier eentje downloaden..........

Misschien dat als je eenmaal een correct aangemaakte en geformateerde partitie hebt dat het beter lukt. :rolleyes:

Sorry

fdisken vanaf een win 98 bootdiskette

Sorry, nee dat heb ik nog niet geprobeert.
Sorry ik weet er nog niet al teveel van af, computers.
Zou je me meschien kunnen vertellen wat 'Fdisken is' ?
Ik weet ook niet precies wat een win 98 bootdiskette inhoud.

Maarja ik zal 't wel even proberen moet ik als eerst ff een diskette drive installeren in mn comp >:/!

Zit er soms een Serial-ATA(SATA) hardeschijf in?
Zo ja, dan zou je bij de setup van XP op F6 moeten drukken om de driver te laten installeren.

Correct er zit een S-ata hardeschijf erin,
Maar wanneer? wnneer ik de optie heb op herstelle/begin installlatie enzo moet ik dan F6 drukken?

bijna meteen als je opstart van de cdrom, dan staat in de grijze balk onder het blauwe scherm: Druk op f6 om....

zorg er wel voor dat je de drivers van je S-ATA controller bij de hand hebt (het prettigste is op diskette maar das mijn mening :))

moet ik als eerst een floppy disk instaleren -_- damn doe ik wel hope dat ik 't kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan