cd rom + brander + zip wordt niet gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenrose

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Beste allemaal,

Plots worden de cd-roms en zip drives niet meer gelezen.

Ik heb een F en G schijf voor de cdrom speler en brander en een E voor de interne ZIP drive.

Als ik helemaal niets in de F of G schijf doe, dan kan ik gewoon op de G schijf dubbelklikken en dan wordt er een scherm geopend met 0 objecten. Terwijl hij dus gewoon moet zeggen: Plaats een cd-rom in de G schijf.

Als ik een cd-rom in de F of G schijf doe dan verandert wordt er bij de F schijf een melding gegeven: Plaats een cd-rom erin. De G schijf kan ik weer gewoon openen met 0 objecten.

Ik heb zo een soort probleem eerder gehad. Toen had ik een netsky virus.
Ik heb nu echter de nieuwste versie van Norton Antivirus en hij kan geen enkel virus vinden.

Verder wijst ook niets op een virus.
Bij apparaatbeheer staan ook geen gele vraagtekens of uitroeptekens.

Heeft iemand een idee??

Je zou ze eens bij apparaatbeheer kunnen verwijderen en dan de computer opnieuw opstarten.
Dan worden de drivers daarvoor opnieuw geladen, dit wil wel eens helpen.

En als je xp hebt zou je ook nog een veilige opstart kunnen doen en dan kiezen voor laatst bekende werkende configuratie.

Je hebt geen programma zoals Alcohol120% geïnstalleerd (of een ander progje dat een virtuele drive aanmaakt)
Anders zou je het de 'hardway' kunnen proberen, kast open, IDE kabels loshalen van de drives, pc opstarten en weer uitzetten, kabels weer aansluiten, weer opstarten en hopen dat het dan weer goed is.

Nee dat heb ik niet geinstalleerd.
Het is heel vreemd. Het doet het ineens niet meer. Ik gebruik het ook heel weinig dus ik weet niet precies wanneer het gestopt is.

Maar vorige keer ontdekte ik dus een netsky virus. Dat is echter alweer heel lang geleden.

Kan het nu toch weer met een virus te maken hebben die niet ontdekt is door norton antivirus? Dat was vorige keer het geval.

hierbij wil ik mijn vraag nog even onder de aandacht brengen.

Dit misschien nog even proberen:

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK).

Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Bedankt voor de antwoorden.
Helaas heeft het niets geholpen.
De upper en lower filters die staat er niet.

De virusscanner heeft niets gevonden.
Begin een beetje radeloos te worden :(

Iemand nog ideeën?

Wat is dus zo gek vindt:
Ik heb geen cd's in mijn pc.

Als ik op de f: schijf klik dan zegt XP: "Place a cd"
Als ik op de g: schijf klik dan kan ik er gewoon op klikken en krijg ik 0 bestanden in beeld.
Nu moet toch ook gewoon de melding komen: place a cd??

Staat de spelers in schijfbeheer wel als cd-rom? Heb je ze niet als removable aangemerkt?

De F en G schijf staan als Cd drive in verkenner.
De E Schijf (ZIP) staat als removable disk.

Een vervelende bijkomstigheid.
Ik probeerde eergisteren een cd in mijn pc te doen en toen stopte de pc ermee.
Toen ik opnieuw opstartte zei hij:
Cannot boot from ATAPI CDROM.

Even was ik bang dat mijn harde schijf kapot was, maar nadat ik 10 minuten gewacht had, startte de pc weer gewoon op.

Het zou natuurlijk ook hardware kunnen zijn. Maak je pc eens open en haal een voor een de flatclabels van de cd-spelers en de zip drive af. Kijk of het probleem dan terugkomt.

Laatst bewerkt:
Alle kabels losgehaald. Maakte niets uit.
Verder na laten kijken of alle jumpers goed stonden. Staat ook goed. Geen gekke meldingen in apparaatbeheer...

Ik heb een nieuwe harde schijf in mijn pc gezet en windows xp opnieuw erop gezet.
Mijn cdroms werken weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan