Fortron Voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo allemaal,

Een tijdje terug had ik een Q-tec voeding gekocht (450 Watt).
Ik dacht in de eerste instantie dat het een kwaliteits voeding was maar toen ik later op het internet veel negative klanken tegenkwam van dit merk begon ik te twijfelen.

Een paar weken geleden werd mijn vermoeden bevestigd, de voeding ging stuk waarna ik'm terug naar de winkel bracht (er zat nog garantie op).
De winkel had geen Q-tec meer maar wel een Fortron (400 Watt), kwalitatief beter volgens de winkel bediende.

Toen ik later op de kassabon keek bleek de Fortron ook nog duurder te zijn, goede service want ik kreeg deze nieuwe voeding zo mee zonder bij te betalen.

Nu is mijn vraag:
Fortron is voor mij een onbekend merk.
Wie heeft hier meer verstand van?
Wie heeft hier vaken van gehoord?
Is het inderdaad een goed merk voeding?

Alvast bedankt.

Heb er ook een Fortron FSP350-60PN-R1 in ben er best tevreden over

Als het de Fortron FSP400-60PFN is, dan heb je een heel goede voeding in huis. Fortron is één van de beste producenten van voedingen, zowel 'gewone voedingen' als PC voedingen. Kijk maar op onderstaande site.Naar onder scrollen tot je de atx voedingen vindt.

http://www.fsusa.com/

Hallo

Een stickertje is zo gekleefd op een p.supply.

Waar ik persoonlijk op let bij de aankoop , is de afwerking van deze , een ruwe afweking , met scherpe , snijdende hoeken doet niet veel goeds vermoeden....

Waar ik ook op let , is het gewicht..... Yep , een voeding met een deftig continue vermogen weegt meer dan een speelgoed gevalletje...

Uiteraard is er 1 jaar garantie op , liefst meer , gezien de verkoper uiteraard zijn verkochte goederen vertrouwd.....

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Een stickertje is zo gekleefd op een p.supply.

Waar ik ook op let , is het gewicht..... Yep , een voeding met een deftig continue vermogen weegt meer dan een speelgoed gevalletje...

Peter

We gaan nu niet muggenziften aangaande een stickertje. Een firma, zoals Fortron, levert kwaliteits materiaal.

Het gewicht van de voeding? Ik kan een voeding maken die 10 Kg weegt, maar nog geen 2A kan leveren. We leven wel in een modern tijdperk waar de componenten wel wat gesofistikeerder zijn dan vroeger.

Dank voor jullie reaktie's allemaal,

Mijn model is de FSP400 60THN-P
Hij staat niet in het lijstje van www.fsusa.com/ maar het zal wel goed zijn.

@ VDK_P:
De voeding is erg zwaar en ziet er goed uit en als ik naar de winkel keten zie lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat het een "nep" voeding is.
Daarom wel een punt om eens op te letten, je weet tenslotte maar nooit.

Ik ben erg blij om te weten dat ik nu een erg goeie voeding heb, bedankt :thumb:

Hallo

@ "Admin_Frisian" mits je zelf vermeld , dat die er degelijk uitziet , en ... relatief zwaar is , vermoed ik ook , dat je geen "nep " versie beet hebt , wat ik ook nooit heb beweerd...

@ "vanzwam" ik muggezift NOOIT ....

Ik vermeld enkel maar waar ik persoonlijk op let bij een eventuele nieuwe aankoop .

In het hedendaagse moderne tijdperk , wordt er jammerlijk genoeg nog altijd veel goedkoop materiaal met onbekende oorsprong aangeboden .

Peter

Geplaatst door vanzwam
Het gewicht van de voeding? Ik kan een voeding maken die 10 Kg weegt, maar nog geen 2A kan leveren. We leven wel in een modern tijdperk waar de componenten wel wat gesofistikeerder zijn dan vroeger.
Hier heb je gerust gelijk in, maar ik heb zelf een "Antec 550 Truecontrol" gekocht, deze staan er om bekend een zeer stabiel voeding te leveren.
Deze weegt heel wat zwaarder, dan een "normale" huis tuin en keuken ATX voeding.

Jip dat is 'em, ik ken geen frans en frans kent mij niet maar that's my Fortron :D

Geplaatst door crash

Deze weegt heel wat zwaarder, dan een "normale" huis tuin en keuken ATX voeding.

Ja natuurlijk. Ik ken Antec ook, en dat is ook één van de betere voedingen. Maar Fortron is dat ook.

Als je een huis,tuin, keuken voeding koopt kost u dat +/-20€. koop je een degelijke voeding, gaat u dat minimaal 60€ kosten. Ik denk dat wij dit allemaal wel weten.

Geplaatst door vanzwam
Als je een huis,tuin, keuken voeding koopt kost u dat +/-20€. koop je een degelijke voeding, gaat u dat minimaal 60€ kosten.
Die van Antec ligt nog wel even wat hoger, qua prijs.:p

Inderdaad de voedingen, die je bij wijze van spreken uit de schappen van de suppermarkt haalt, stellen niks voor.
Daarbij kunnen ze op vol gebruik, niet eens de voltage goed leveren.:rolleyes:

Geplaatst door crash

Die van Antec ligt nog wel even wat hoger, qua prijs.:p

De voedingen van Antec en Forton, ga je dan ook niet vinden in de supermarkt of bij de kleine PC boer.

Je mag de prijs tussen een 400W en een 550W ook nu niet gaan vergelijken.

Ik waag even een gokje aangaande de prijs van uw voeding. +/- 120 €

Geplaatst door vanzwam
Ik waag even een gokje aangaande de prijs van uw voeding. +/- 120 €
Je zit er €30 naast deze was €150, maar het is de bedoeling dat ie ook een aantal pc's weer mee kan.:)

Geplaatst door crash

Je zit er €30 naast deze was €150, maar het is de bedoeling dat ie ook een aantal pc's weer mee kan.:)

Jandorie, zou het dan in Belgie toch beterkoop zijn ? :)

Geplaatst door vanzwam
Jandorie, zou het dan in Belgie toch beterkoop zijn ? :)
Zou kunnen, maar het kan ook dat de prijs intussen gezakt is, ik heb hem nu een half jaar ongeveer.
Toen was mijn type net op de markt.

Het voordeel is met dit type, dat ik de fan's en volatages aan de voorkant van m'n pc kast kan regelen.

Nu ja, in elk geval heb je een Porche en geen 2PK. :thumb:

Geplaatst door vanzwam
Nu ja, in elk geval heb je een Porche en geen 2PK. :thumb:
:p:p

Ben er ook zeer tevreden over.
Zelf bij volle belasting, blijven de voltages hun waarden behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan