Welke Kaart omruilen voor a9600xt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaarman

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
Berichten
27
Ik heb in me nieuwe pc een 128 MB ati radeon a9600/xt zitten maar die krijg ik voor geen meter aan de praat, alles al geprobeerd tot nieuwe voeding aan toe!
Maar nu mag ik hem bij de winkelier omruilen.....
Maar voor welke kaart zal ik dat doen, het liefts geen radeon meer want ik ben bang dat die het ook niet doet...
Geforce denk ik dat het word maar welke
Ik heb in andere topic al gelezen dat een fx5700 niet beter is ondanks de 256 MB.
Ik wil er ongeveer tussen de 150 en 200 euroos aan uitgeven aangezien ik de 140 euroos terugkrijg van me ouwe!
Ik wil wel de nieuwste games kunnen spelen en kunnen blijven spelen zoals Doom3 en Haflife2.

Bij voorbaat dank
 
Hoe zit de rest van je systeem specificaties eruit. (merk/type moederbord, processor enz.)
 
Moederbord:
Asus K8N
IDE Controller 1 x
Controller SATA 1 x
Controller USB 1 x
Geluidskaart 1 x
Netwerkkaart 1 x

Processor:
AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz)

Harde schijf:
Maxtor DiamondMax Plus 9 (160 GB)

Geheugen:
MDT DIMM 512 MB

DVD-Brander:
Samsung TS-H552 (16x)

Dat waren de belangrijkste dingen, natuurlijk heb ik ook speakers en zo maarja dat heeft er weinig mee te maken.
 
Ook een Radeon zou het gewoon moeten doen op dit systeem. Probeer eens exact te omschrijven hoe jij de kaart installeerd en welke fouten er dan optreden.
 
Dat is geen antwoord op mijn vraag, in die andere topic lees ik alleen dat je een zwaardere voeding nodig hebt.

Ik wil weten hoe je begint....
1.oude videodrivers verwijderen en pc uitschakelen
2. oude kaart fysiek verwijderen en nieuwe plaatsen
3.pc aanzetten, naar de bios en asign IRQ to VGA op enabled zetten
4. herstarten
5. in windows drivers installeren, niet door windows maar vanaf bijgeleverde cd of gedownloade drivers
6. DirectX opnieuw installeren

Dat zou de volgorde moeten zijn, geef eens aan of je het zo doet en op welk punt het dan fout gaat.
 
Ik doe het ook op die manier, behalve dat irq omzetten heb ik niet gedaan.
Maar de precieze klacht is dus dat als windows opstart mijn beeldscherm op standby mode springt nadat ik de drivers opnieuw heb geinstalleerd en opstart.
Het is de 1e videokaart die erin gaat dus oude drivers deleten kan niet (behalve de standaard vga drivers van windows).
Maar als ik vanavond thuis ben zal ik het wat preciezer uitleggen>ben nu op werk>boze baas
je snapt het wel.
Ik "spreek" je vanavond.

Thx
 
je had geen nieuw draadje hoeven openen...

Maar hoe heb je de drivers gedeinstalleerd?
Je kan het beste je pc opstarten in de vga-mode.
(tijdens het opstarten op f8 drukken en dan die optie kiezen), dan drivers verwijderen, pc uitzetten, nieuwe kaart erin etc...
 
geforce 6800LE is een hele goeie voor onder de 200 euro...

succes!
 
Die had ik toevallig uitgezocht om te gaan kopen!
Ik ga hem vrijdag omruilen en ik ga deze zooi niet eens meer proberen ik ben er al veel te lang mee bezig geweest, maar bedankt voor de hulp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan