Profiel in Firefox 1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n default profiel weer wordt geaktiveerd in FF 1.0? Had ff afgesloten nadat ik op een site terechtkwam die iets wilde installeren, dit wilde ik niet. Firefox afgesloten en opnieuw opgestart, waarin ik een melding kreeg dat het default profiel in gebruik was en ik dat niet kon gebruiken. FF wederom afgesloten, vervolgens hetzelfde probleem. Dus toch maar een ander profiel aangemaakt, waarmee ik FF wel weer kon opstarten, maar dan met dat 'kale' nieuw profiel. Ik wil m'n default profiel dus weer terug, maar hoe aktiveer ik dat?

Heel de Help funktie doorgenomen daar kom ik niets tegen ,dus zal het weer zelf opnieuw instellen worden!? of bij deze site via hun Forum Of het Forem van FF zelf

http://www.mastaline.com/

Tja, in de helpfunctie kwam ik inderdaad ook niets tegen wat over profielen gaat. k zal maar ff wat fora bekijken van FF zelf. Tenzij iemand anders nog ideeën heeft. Ben hier niet blij mee, ik ben dus ook niet meer in de gelegenheid om de cache te wissen van dat oude profiel.

Op diverse sites gekeken; het default profiel behoort standaard in c:\documents and setting\user\application data\mozilla te staan. Hier stond bij mij dus niets meer bij, wat betekent dat m´n oude profiel niet meer te redden is.

k heb alle settings opnieuw ingesteld, en het draait weer goed. Alleen dan zou je zeggen dat ie opnieuw een profiel aanmaakt in bovenstaande map, maar kan (nog) niets ontdekken. Ga ´t nog wel uitzoeken, zit nu op m´n werk, dus wordt niet eerder dan vanavond. Als ik ´t gevonden heb, draait die dus wel ff mee in m´n wekelijkse backup.

Opgelost!

Bestandslocatie in bovenstaande berichtje klopt niet:

Profielen van FF 1.0 blijken zich in de volgende map te bevinden:

C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Het nieuwe profiel heb ik naar de prullebak verwezen, Firefox opnieuw opgestart. Vervolgens kreeg ik een dialoogscherm waarin ik kon kiezen tussen het nieuwe ('kale') profiel en mijn oude vertrouwde, genaamd 'default'. Voor default gekozen en voila: al mijn settings zijn weer terug van weg geweest. :)

Laatst bewerkt:
Re: Opgelost!

Geplaatst door ikself
Profielen van FF 1.0 blijken zich in de volgende map te bevinden:

C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Het nieuwe profiel heb ik naar de prullebak verwezen, Firefox opnieuw opgestart. Vervolgens kreeg ik een dialoogscherm waarin ik kon kiezen tussen het nieuwe ('kale') profiel en mijn oude vertrouwde, genaamd 'default'. Voor default gekozen en voila: al mijn settings zijn weer terug van weg geweest. :)

Bedankt weet ik dat tenminste ook weer , kan ik die gegevens steeds in Backup zetten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan