outlook lettertype printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Junge

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Ik heb sinds kort een probleem bij het printen van zowel door mij opgestelde als door anderen gemailde berichten. Hoewel de ingestelde fonds (Arial 11) keurig op het scherm worden weergegeven, komt er een veel groter lettertype uit de printer! Dat wil zeggen: de kopjes (Van/Aan enz) zijn nog steeds in orde, het door mij of anderen getypte bericht staat er groter onder, evenals mijn handtekening. Wie weet raad??
Bij voorbaat dank

welkom bij helpmij.

In de eerste plaats vind ik dit geen internet vraag, dus de sectie had iets anders kunnen zijn.
tweede vraag is het outlook of outlook express?
Welke windows versie?

Ik kon eerlijk gezegd 'niets beters'vinden dan Internet. Outlook is daar toch een onderdeel van?? Waar had ik het dan moeten plaatsen?
Ik werk met Windows 2000 Pro en het gaat om Outlook Express. Hopelijk weet u een remedie!

Jan zeg maar jijhoor.
maar we hebben een speciale outlook express sectie.
de beheerder van dit topic zal het straks wel gaan verplaatsen.

Maar heb je pas geleden iets gewijzigd in jou computer.
Nieuwe software of lettertes.

Helemaal niets, op de bekende beveiligingsdownloads van Microsoft en Antivir na.
Het kwam als het ware uit de lucht vallen. Maar ik rommel wel eens een enkele keer in de Opties-sectie van O.E. Ik dacht het eerst gevonden te hebben in de Tab 'lezen' onderaan staat 'Lettertypen' waar je o.a. klein-groot-normaal enz. kunt instellen. Dat werkt op het scherm, maar niet bij het printen.
Het lijkt er wel op alsof er speciaal bij de printopdracht een commando "bericht maken in Times New Roman 14" (ik zeg maar even wat) gegeven wordt. Ook krijg je het zowel met het printericoontje als met Bestand-Printen. Op zichzelf is dat natuurlijk niet zo gek. Al met al heel vreemd.

En het lettertype dat je in outlook gebruikt print wel goed in b.v. word.

Wpor werkt probleemloos! Geen verschil tussen beeld en print.
Ik kan overigens zo snel de Outlook E. versie niet vinden (mocht dat nodig zijn) Idioot dat die weer eens zo verborgen is. In ieder geval heb ik hem begin vorig jaar gedownload.
Het meest vreemde vind ik nog dat de vaste kopjes boven elk bericht wel in de goede letter staan. Ook mijn handtekening, die al veel eerder dan de storing werd opgesteld, staat in het grote corps.
Op zichzelf vind ik een nieuwe versie downloaden niet zo erg, maar ik heb 50 adressen in mijn postbus zitten!
Enfin, ik loop wellicht op de zaken vooruit. Het zal wel een verkeerd staand vinkje wezen of zoiets.

In Word - niet Wpor! - is alles dus normaal.
Als aanvulling kan ik ik nu ook nog melden dat mijn mailberichten - die zoals gebruikelijk - weer terugkomen onder een antwoord, verkleind worden weergegeven, terwijl het bericht van de afzender de normale letter heeft!! Dit geldt zowel voor de schermweergave als de geprinte versie.
Het wordt steeds gekker!

Staat je tekengrootte (beeld->tekengrootte) goed ingesteld? Bij mij staat ie op >normaal<.
Btw. versienummer vindt je onder OE->help->info

Ja, dat staat de mijne ook! Alles lijkt bij het intikken op scherm heel gewoon totdat je het gaat printen (te grote letter) of dat je het via een antwoord retour krijgt (te kleine letter). Niet te geloven gewoon.

Nou ja! :eek:
Ik heb om het te bekijken ook 'ns een mail geprint ( iets wat ik nooit doe) en jawel hoor: mijn font is Arial, grootte is 10 en mijn en door anderen getypte tekst print in 12, dus ook groter dan die woordjes from, to, sent ed
Is dat toch niet de standaard OE instelling?

Nee, dit zijn zaken die een week geleden 'zomaar' zijn veranderd.
Ik stuur vaak lange verhalen door naar een groepje mensen en print het ook uit voor archivering. Vroeger kwam het er netjes uit in ongeveer hetzelfde lettertype en vooral lettergrootte, nu krijg ik bij gebruik van precies dezelfde letter op het scherm een veel groter exemplaar in mijn prints! Dat leest vervelend en het vreet papier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan