chkdsk uitzetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Door nog onbekende reden gaat tijdens het opstarten het prog chkdsk mijn D-schijf scannen, het vindt geen fouten, hoe krijg ik het weer voor elkaar dat chkdsk NIET gaat scannen tijdens het opstarten?

Ron.

Eigelijk zou het beter zijn om gewoon in je vorige topic verder te gaan, maar ik zal toch even hierop antwoorden.

Je had toch Windows XP?
Ga naar Start, Uitvoeren, typ cmd in en druk op enter.
Je krijgt een DOS achtig venster.
Typ vervolgens dit in: chkntfs.exe /x d: en druk op enter. Herstart vervolgens de computer.

Informatie hiervandaan: http://forums.tech-arena.com/archive/index.php/t-8039.html

Hoi, lees dit 's door en dan vooral de 2e reactie van Lucky Fred.

Ik wilde wel doorgaan op mn laatste topic maar kreeg geen reacties meer, en hoopte op deze manier wel een reactie te krijgen.
De tip van jou was voldoende, chkdsk komt nu niet meer op tijdens het opstarten, bedankt!

Euh, even voor de nieuwsgierigheid, wie is de jij in 'de tip van jou was voldoende'?;)

Geplaatst door Systemizer X100
Euh, even voor de nieuwsgierigheid, wie is de jij in 'de tip van jou was voldoende'?;)
Hm, dat wil ik eigenlijk ook wel weten :)

hey

ik zit namelijk ook met een vergelijkbaar probleem, als ik analyse of defragmentatie wil doen zegt ie "schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van chkdsk is gepland op het volume (c:). voer chkdsk /f uit. " en als ik dan op ok druk gebeurt er niets, hoe dit oplossen?

mvg
Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan