zelfstartende pp-voorstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamoetie

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Ik heb van een presentatie een voorstelling (*.pps) gemaakt. Nu wil ik deze pp-voorstelling laten afspelen op een pc zonder powerpoint en dat deze voorstelling opstart op een cd-rom als deze in de drive wordt gestopt.
Hoe kan dit opgezet worden?

Kijk even hier

Met deze viewer kan de ontvanger (zonder Powerpoint op zijn machine) de presentatie bekijken.

Laatst bewerkt:
runfile aanmaken?

Er moet een autorun-file gemaakt worden.
Als de naam van de pp-voorstelling NAAM1.pps is, hoe met de runfile geedit worden om de voorstelling automatisch te laten starten als de cd-rom in de pc-drive wordt gestopt??? hoe werkt dit?

Ik werk zelf niet met het progje dus ik kan er weinig over zeggen. Zit er geen handleiding bij?

autorun-file klaar?

De autorun-file bestaat uit de volgende regels:
open=naam.pps
icon=myicon.ico
label=my presentation

Maar .... het werkt niet.
Wie weet een oplossing? hoe moet de autorun-file eruit zien?

Ik zat met hetzelfde probleem en heb mijn voelhorens uitgestoken. Je hoeft geen viewer te hebben voor een zelfstartende presentatie. Sla de presentatie op als "Voorstelling" in plaats van op te slaan als "Presentatie" en hij zal automatisch starten.
:) Je hoeft dus ook geen autorun.inf toe te voegen.

Toch een foutje! :confused: Ook als je een zelfstartende presentatie hebt gemaakt moet je Powerpoint hebben, of tenminste de viewer. Bericht van dat andere forum was niet helemaal duidelijk.

nog niet auto-draaiende voorstelling

Helaas, de pp-voorstelling draait nog niet automatisch.
Waar vind ik de 'juiste' info? wie helpt?

T.bone-m,

Zoals je uit mijn vraagstelling / reactie mogelijk al een heel klein beetje door had, had ik er al een vermoeden van. De vieuwer is nl. ontworpen voor systemen waarop geen Powerpoint en als het mogelijk zou zijn (op en simpele manier) om dit te omzeilen, zou die viewer onnodig zijn gemaakt.

Aan de andere kant : ontwikkelingen staan niet stil dus het zou heel goed kunnen dat vandaag de dag er iets is of aan zit te komen die de viewer overbodig maken.

help: zelfstartende cd

Is er nu niemand die mij verder kan helpen met de zelfstartende cd voor een pp-presentatie?
Kan 't niet geloven, zoveel knowhow is er toch wel bij de Helpers, niet?

Autorun.inf (is het 1e bestand dat je computer opent vanaf cd-r/rom, en kijkt wat er gedaan moet worden).

in het autorun filetje staat dit:

[autorun]
Open = autorun.exe bestandsnaam.extensie

Vervang de bestandsnaam: bestandsnaam.extensie in de bestandsnaam van uw presentatie en klik vervolgens op de knop file en save.
Autorun.exe (dit maakt het mogelijk om je presentatie vanzelf te laten starten vanaf CD-rom)
Plaats alle bestanden in de root en gebruik geen mappen!
Indien je een icoonthe hebt, dan kan deze ook in het autorun filetje worden opgenomen.
Zet dan op de volgende regel in je autorun.inf file deze tekst: Icon = *.ico
i.p.v. sterretje de naam van het icoon bestand.

zelfstartende........

Beste mamoetie,

ik heb ooit ook eens zelfstartende PowerPoint voorstellingen gemaakt en daarvoor gebruikte ik het bestand : PPPCD

Ik heb de freeware versie nog wel gevonden bij "download.com", en andere.
Zoek maar even met Google maar dan niet op site's in Nederlands maar op het hele Web.

Vrgr.B.Kat

autorun-file klaar

De autorun-file heb ik ge-edit, en de cd wil starten,
maar ik krijg de mededeling dat ik geen bevoegdheid heb tot dit medium.
Ik heb een gewone cd gebrand, gesloten en geprobeerd op een andere pc.
Rarara, wat nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan