help virus alles omgedraaid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald33

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2000
Hallo,

Wie kan mij helpen, ik heb alles omgedraaid op het scherm staan, dit is denk ik een virus, heb virussen gescand en adaware laten draaien maar niets helpt.

Wie weet er een oplossing??

Groetjes Ronald:(

Windows XP, al eens aan een systeemherstel gedacht.

Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb net daarvoor systeemherstel uit moeten zetten voor het verwijderen van een virus, en stom,stom, vergeten weer aan te zetten. Maar bedankt voor je reactie.

Ronald

Opstarten in de veilige modus via F* en dan kiezen voor laatst bekende werkende configuratie

heb ik gedaan, maar geen resultaat. Ik kom er achter dat ook om in het veilige modus scherm te komen het e.a. niet meer klopt, zo moet ik nu niet meer f8 in toetsen maar del. Ik ben bang dat ik moet formateren en opnieuw moet installeren

Voordat je gaat formatteren: weet je wel zeker dat er niemand is die een grap met je uithaalt? Er zijn namelijk genoeg exe-bestandjes die dit uithalen, en verder onschadelijk zijn. Druk 'ns op ESC, misschien helpt dat.

hoi,

Heb ik geprobeerd, maar helpt niet. Ik zat ook aan het zelfde te denken, maar er draaien veel exe bestandjes.

Ronald

Heb je toevallig rechtsonder (nu dus links boven) een icoon voor je beeldscherminstelling van de videokaart?

Het kan voorkomen dat je door een sneltoets per ongeluk je scherm 180 graden hebt gedraaid.

Hoe draai ik hem weer 180 graden? Dan is het weer goed. Moet wel zeggen dat toen het allemaal gedraaid is de instellingen voor het beeldscherm ook veranderd waren, zoals de resolutie die veranderd was. Mijn jonge zoon van 6 komt ook op de computer, dus wat jji zegd zou heel goed kunnen. Maarja, hoe draai ik het weer 180 graden.

Groeten Ronald

Hallo Ronald,

Nog bedankt voor je compliment.

Ik kwam met die reactie omdat een collega op mijn werk een keer hetzelfde had.

Daar bleek door een sneltoets het beeld ondersteboven te zijn gekomen.

Misschien dat je bij die instelling kunt komen door met de rechter muisknop op het bureablad te klikken en te kiezen voor Eigenschappen, vervolgens tabblad Instellingen en dan klikken op geavanceerd.
Daar heb je misschien een tabblad waar je het beeld kunt draaien.

Zal wel even moeilijk lezen worden, maar zo ben ik er destijds wel uitgekomen.

Als dat anders niet lukt is het misschien handig als je even het merk en type van je videokaart doorgeeft, misschien dat het te achterhalen is met welke sneltoets dat is te herstellen.

:thumb:

Hallo,

Bedankt voor iedereen die mee gedacht heeft en in het bijzonder fred. Jahoor het is gelukt, ik ben van het vervelende probleem verlost en hoef niet meer onderste boven te lezen hahahaha, ik had mn beeldscherm al omgedraaid. Het heeft in iedergeval met de sneltoetsen te maken gehad en gelukkig geen virus pffffffffffffff.

Fred nogmaals bedankt en ik zal je site regelmatig bezoeken.

Groetjes,

Ronald

Hallo Rob,

Welke sneltoets het was weet ik niet maar ik heb het bij de instellingen van mijn videokaart kunnen wijzigen, maar ik denk wel dat het afhangt van welk type en merk je videokaart is.

Ronald

normale beeld

om beeld op normale stand te zetten druk op ctrl al pijltje omhoog en dan gaat tie weer terug.

Ik wil jullie dit niet onthouden:

Ook hier maar even neerzetten, er zijn zoveel gebruikers van msn.

Er gaat een groot virus rond genaamd: Ben jij dit op deze foto?
hotpics.nl bij gaat rond via msn, gewoon in je gesprek venster, via je
vriendenlijst.
Dus NIET OPENEN ook al komt het van een bekende van je.
Er zijn al een aantal bekende van mij erdoor getroffen, dus is erg actief.
let er dus op!!!!
Stuur dit mailtje door naar zoveel mogelijke andere mensen.

De oudste dochter van mijn man belde mij gisteren in paniek op dat ze een virus had en dat ze idd van een hele goede vriend een link van een site had gekregen via msn. Toen zij dus ging kijken, was het al gebeurd.
Alles staat nu op zijn kop op haar beeldscherm, er staat een bestandje op het bureaublad wat niet verwijderd kan worden en er zal nog wel meer aan de hand zijn wat zij nog niet weet.

Toen via XoftSpy SE Pro gezien dat ze het Vundo virus heeft. Dit is een hardnekkige trojan/virus die met behulp van een aantal tools verwijderd kan worden.

VUNDOFIF.EXE
en deze: ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan