Mijn nieuw systeem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter roy26
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roy26

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo,

Ik ben van plan op mijn eerste nieuwe PC aan te schaffen.Om dat dit voor mij de eerst keer is dat ik zo veel geld uit geef en dat ik deze PC zelf in el kaar ga zetten wou ik eerst even weten of deze onderdelen goed samen kunnen werken en of het goede onderdelen zijn.

Dit is hij systeem dat ik wel gaan kopen.

Moederbord.
MSI 915P NEO2 Plat W. (800 MHz i915P - ATX - S775)
€ 156,76

Geheugen.
PC3200 - 512 MB - DDR - Corsair C2 PR € 117,50

Video kaart.
Asus EN5750/TD - 128 MB - PCIe - TV+DV € 135,84

Hardeschijf.
Western Digital 80 GB 800JD (SATA150 - 8 MB) € 62,19

Processor.
INTEL Pentium 4 (S478 - 800 MHz - 1 MB) 3,0E GHz € 175,40

CD brander.
Samsung (52x/32x/52x - Intern - IDE - bulk) € 24,92\

Kast.
3R Systems Design R202 Li (Zilver) € 46,26

Voeding.
ATX - 450 Watt PSU - Cooler Master Real Power ALCY € 88,07

Ik hoop dat dit wat is voor € 806,94

Zijn er nog dingen die ik er bij moet kopen als ik hem zelf inelkaar ga zetten?

Roy

je moederboard heeft een andere socket dan je processor, oftewel: je processor kan je niet op je moederboard monteren.

je moet ook nog een cpu koeler kopen, maar die is ook weer afhankelijk van wat voor cpu je hebt ;)

en is je videokaart een ati of nvidia kaart? of geen van beide

http://www.tweakers.net/pricewatch

ga naar die site en ga eerst eens uit zoeken met je verlanglijsje wat het nu wel kost,dan kan je zien dat de prijzen die jij hebt staan aan de hoge kant zijn.

Je kan ook bijvoorbeeld bij Alternate kijken is alles onder een dak.
Maar zoek wel een Moederbord en processor die bij elkaar passen .
Raad je wel aan om een bord tenemen met PCI.Expres is sneller dan AGP (dus ook je video kaart)

Geplaatst door BANDIT123

ga naar die site en ga eerst eens uit zoeken met je verlanglijsje wat het nu wel kost,dan kan je zien dat de prijzen die jij hebt staan aan de hoge kant zijn.

Raad je wel aan om een bord tenemen met PCI.Expres is sneller dan AGP (dus ook je video kaart)
had ergens een review gelezen (geloof op tom's harware) dat AGP nog steeds de kroon spant. (correct me if im wrong)

en kosten die pci-express kaarten niet stukke duurder?

anyway.. als ik jou was zal ik wel alles bij 1 (web)winkel kopen, die over het algemeen lage prijzen heeft en een hoge score op tweakers.net (er staan genoeg recenties erop)

Die reviews zijn wel goed , maar naar de toekomst toe laten ze het afweten tegen over PCI Expres. en als vraagsteller dat bedrag er voor over heeft ! zou ik daar voor gaan, zeker gelet op de toekomstige spellen bijvoorbeeld ,dan heeft hij die snelheid al in huis.

Er bij inplaats van cd speler een DVD Brander

Geplaatst door BANDIT123

ga naar die site en ga eerst eens uit zoeken met je verlanglijstje wat het nu wel kost,dan kan je zien dat de prijzen die jij hebt staan aan de hoge kant zijn.

Ik heb deze dingen bekeken bij http://www.perfect-systems.nl . Ik zal even de processor ik socet 775 veranderen.Ik heb idd een bord met pci-expres genomen en ook een kaard. Maar ik wou even weten of dit systeem goed gaat werken en dan kijk ik later wel waar ik het goedkoop kan kopen.

Roy

Waarom P4?

Amd 64 is goedkoper en (iets) beter.
Je geheugen is veel te duur, neem een goedkoper merk.
Bijv 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX)

184 euro (dan heb je dus t dubbele voor 70 euro meer)

Je harde schijf vind ik aan de kleine kant.

Ik mis een dvd-rom.

Geplaatst door marsmannetje
Waarom P4?

Amd 64 is goedkoper en (iets) beter.
Je geheugen is veel te duur, neem een goedkoper merk.
Bijv 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX)

184 euro (dan heb je dus t dubbele voor 70 euro meer)

Je harde schijf vind ik aan de kleine kant.

Ik mis een dvd-rom.
Oke ik heb een ander geheugen uitgekozen : http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=51725
Het mag niet duurder zijn dan wat ik nu heb wand ik wil ook nog een tft monitor kopen.Is dit geheugen wat?Of past dat niet in mijn moederbord?
En ik neem een pentium 4 omdat ik dat beter vind.
En 80 gb is voor mij groot genoeg ik had hiervoor een 12 gb en dat was ook genoeg dus 80 lijkt mij voldoende.Ik zouw er altijd nog wat bij kunnen doen.
en ik zal ook een dvd speler er bij doen.

Roy

Laatst bewerkt:
Jij denkt dat P4 beter is, want dit is echt niet waar.

Zoek wat info over amd 64, want die komt echt als de betere uit testen. Kwalitatieve testen dus.
Prijstechnisch zijn ze ook nog eens goedkoper.

check dit plaatje http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1104190811.png

hier zie je hoe de AMD boven de Intel cpu's uitkomt (meestal).

zo zie je ook dat de AMD 2400+ meer FPS haalt in UT2004 dan een Pentium 4 2,2 ghz (terwijl die AMD op iets van 1,7 ghz geklokt staat!!)

gruwelijke sh*t :)

Ja, en het is maar net welke testen je laat doen.
Op tom's hardware guide zie je dat een PIV 3,2 een AMD XP64 3,4 er net uit loopt.

http://www6.tomshardware.com/cpu/20040106/images/chart_q3_640.gif
http://www6.tomshardware.com/cpu/20040106/images/chart_quake2.gif

Bij de volgende zie je zelfs dat een pIV 3,0 de AMD 3,4 eruit loopt
http://www6.tomshardware.com/cpu/20040106/images/chart_spec_drv09.gif

Nog een stukje uit het resultaat van de benchmark:
A close look at all the benchmark results reveals that the new Athlon64 just barely earns the performance rating 3400+. Out of 32 benchmarks, only 13 were decided clearly in favor of AMD's new contender. If you were to evaluate each of the 41 individual disciplines, the result would be even poorer.

Two things should be considered here, however: for one, the big "64 bit" unknown remains a non-factor and for another, the benchmarks in which the Athlon64 shines are significant. In practically all of the gaming benchmarks, the 3400+ is able to beat its archrival Pentium 4 - sometimes soundly. X2, Warcraft III, Unreal Tournament 2003, Splinter Cell, Serious Sam, Gunmetal, Comanche and Aqua Mark: the Pentium 4 has to concede victory in all of them.

Meanwhile, thanks to its higher clock speeds, the Pentium 4 comes out on top for encoding tasks such as creating MPEG-4 and MPEG-2 video or MP3 audio as well as for data compression with WinRAR 3.2 - although sometimes only by a hair. It also dominates in the case of professional tasks with 3D Studio Max or Cinema 4D, while the Athlon64 outperforms the Pentium with Lightwave 7.5.

En zo zal het altijd blijven, de ene presteerd het gamegebied beter en de ander weer op videobewerking o.i.d.

Hallo,

Het enigste dat ik wil weten is of deze configuratie goed gaat werken niet dat julie mij een andere procesor aan gaan reden. En warom als AMD veel beter is zouw intel nog bestaan?Er zijn mensen die nemen een intel en er zijn mensen die kiezen voor een AMD. net als bij ATI en NVIDIA.

dan zoek je t maar lekker zelf uit... We worden niet betaald om jouw te helpen (gelukkig..):mad:

dan zoek je t maar lekker zelf uit... We worden niet betaald om jouw te helpen (gelukkig..):mad:

een reactie die nergens op slaat. Inderdaad we worden niet betaald, maar als jij in het wilde weg gaat roepen dat AMD beter is kan je deze reactie verwachten. een beetje gefundeerde mening wordt op prijs gesteld. Zoals ik al schreef, het ligt er aan wat je gaat doen voor welke processor je kiest of gewoon wat je voorkeur is. Niet iedereen rijdt in een volkswagen golf omdat iemand beweerd dat dat de beste zou zijn.

Terug naar de orignele vraag, kort en goed, ja ik denk dat je goede spullen bij elkaar gezocht hebt, er zal natuurlijk altijd beter en mooier te koop zijn, maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan.

nee,maestro, dat is niet waarom ik dat zei.

Ik zeg t alleen maar omdat wij geen advies mogen geven, alleen zijn fouten eruit mogen halen... daar pas ik dan voor...

nee,maestro, dat is niet waarom ik dat zei.

Ik zeg t alleen maar omdat wij geen advies mogen geven, alleen zijn fouten eruit mogen halen... daar pas ik dan voor...
Ik denk niet dat je het goed heb opgevat.Ik vind het helemaal niet erg dat jullie advies geven maar niet iedereen denkt het zelfde over een bapaald merk.
En er zijn al zo veel topics op verschilende fora's varom amd beter is dan intel en andersom. En er komt nooit wat zinigs uit..

Roy

Hallo,Ik heb nog een vraagje over het geheugen en het moeder-bord Bij het moeder-brod staat dit: Supports DDR2 400/533 memory interface

En bij het geheugen staat: implamented using * 8 ddr sdram Kan ik dit geheugen met het moeder-bord gebruiken?
Ik vraag dit even omdat ik zeker wil zijn wand als ik straks het verkeerde bestel heb ik een probleem.

Roy

ddr2 is de opvolger van ddr, dit wordt door intel ondersteund.

Ddr2 schijnt alleen moeilijk verkrijgbaar te zijn en nog vrij duur.
Volgens mij kan je ook het gewone ddr geheugen gebruiken, maar dat weet ik niet zeker. (moet toch nog eens wat meer te weten komen over geheugen, want ik weet er te weinig van...)

Ik zie net dat het ddr zijn.Maar Deze kunnen gewoon in mijn moederbord?

Roy

Hallo,

Ik zit toch nog met dat ddr2 en ddr geheugen en voor dat ik het systeem ga bestellen wil ik wel zeker weten dat straks alle onderdelen passen.

Op DEZE site van het moederbord dat ik wil gaan kopen staat:
• Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 SDRAM
• Supports up to 4GB memory size.
• Supports Dual channel DDR2 memory architecture.
• Supports DDR2 400/533 memory interface
Volgens mij betekend dat dat er aleen maar ddr2 geheugen in past.Als ik niet waar is ik hoor ik het wel maar op de foto zie ik allen 4 sloten voor ddr2.
Is het waar dat ik in dit moederbord allen maar ddr2 geheugen past?

Ik heb ook nog een vraagje over mijn standaard processor koeler die bij de processor zit. Moet ik voor die koeler nog koelpasta kopen of zit dat er bij?

Dit systeem is het uiteindelijk geworden.

Aantal Produkt Stukprijs Totaal
1 3R Systems Design R202 Li (Zilver) € 46,26 € 46,26
1 Asus CD-S520 QuieTrack (52 speed - retail) Zilver € 14,50 € 14,50
1 PC3200 - 512 MB - DDR - Corsair C2 PRO € 117,50 € 117,50 Of ander ddr2 geheugen
1 Sapphire X600 XT - 256 MB - PCIe - TV+DVI+ViVo € 139,00 € 139,00
1 MSI 915P NEO2 Plat. (800 MHz i915P - ATX - S775) € 142,80 € 142,80
1 INTEL Pentium 4 530 (S775 - 800 MHz - 1 MB) 3,0 € 177,05 € 177,05
1 ATX - 450 Watt PSU - Cooler Master Real Power ALCY € 89,64 € 89,64
1 Maxtor 80 GB 6Y080M0 (SATA150 - 8 MB) € 62,72 € 62,72
Subtotaal incl. BTW: € 789,47

Roy

PS als ik ander ddr2 geheugen moet kopen had ik DEZE in gedachten is dat wat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan