Plotseling netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
In mijn netwerk van 3 pc's weigert een pc met Win 98 Se opeens en zonder enig aanwijsbare reden op te starten als Microsoft client. Kan dus niets delen en/of met deze pc het internet op. Het vreemde is echter dat het lampje op de hub, dat aangeeft dat er " contact " is ( neem ik aan ) wel brandt.

Heb de Win 98 Se er " opnieuw" overheen geinstalleerd, het NIC stuurprogramma opnieuw geinstalleerd maar alles zonder enig reultaat.

pingen is geen succes.

Ik zit met 3 pc's via een hub op internet. Alles wat Norton heet staat goed ingesteld. ( is niets aan veranderd)

Wie heeft een idee hoe dit is op te lossen?

Wanneer Win 98 Se opstart zie ik dat in de autoexec de " rem" staat op C:\windows\netstart.

Zou dat wat zijn?

Geplaatst door slofje
Wanneer Win 98 Se opstart zie ik dat in de autoexec de " rem" staat op C:\windows\netstart.

Zou dat wat zijn?

Nee, dat was het ook niet ,:evil:

na het invoeren van het ip nr. zet Win 98 Se er zelf weer de rem op.

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening. Mischien staat daar wat tussen.

Dank je voor de info , Hangmat , maar die instellingen heb ik er allemaal nog opstaan.

Windows laat mij het venstertje niet meer zien dat het opstart in de Windows client modus. Het venster waar je wordt gevraagd om een wachtwoord in te geven, direct al bij het opstarten. Als ik dat weer terug heb is het probleem denk ik opgelost. ik heb Windows client delen aanstaan maar het doet niks.:confused:

Gooi je client, protocol en file- and printersharing eens weg en voeg ze opnieuw toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan