Poorten open zetten met alcatel router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hey guys :)

Sinds kort heb ik een Alcatel Router (Speedtouch 510 series) alleen ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik poorten, veilig, kan openen. Ik draai namelijk nogal regelmatig een TeamSpeak en een game servertje en wil deze graag weer werkend krijgen.
De bijgeleverde documentatie levert niets op en de configuratie is voor mij te moeilijk op uit mijn hoofd te kunnen.

Ik heb enkele PDF documenten gevonden op google maar deze waren niet nuttig. Deze jongen zit ik nog in te snuffelen: http://www.speedtouch.com/pdf/ST500 CLI Reference Guide R4.2.pdf

NAT
Network Address Translation. IP-Masquerading. Methode die specifiek bedoeld is om meerdere gebruikers dezelfde internettoegang te laten gebruiken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de mogelijkheid van het IP-protocol om het IP-adres te veranderen in een ander IP-adres. Hierdoor kan het (illegale) IP-adres van het werkstation dat het internet op wil worden vervangen door een legaal adres. Een beperking is wel dat, afhankelijk van het aantal beschikbare legale IP-adressen, slechts een beperkt aantal gebruikers kan worden geholpen.

Maar in mijn instellingen van Alcatel staat NAPT :confused:.

Ik ga iig eens kijken naar jullie links..

Edit: laat maar :confused:

Ik laat nog weten of het is gelukt..

Snik snik snik

[21:29:05] Connecting to *mijn ip ;)*:8767
[21:29:08] No reply from server
Maybe the server is offline
or maybe teamspeak is not running on it

@Gezina: kijk ik ook nog, bedankt. Tot nu toe is het niet gelukt.

Ik moet "outside IP" niet 0.0.0.0 laten zijn maar gewoon mijn eigen IP.

Het werkt nu :thumb:.

Waar kun je dat dan invullen?? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

ja bij da proggie.. maar ik heb geen router van dat merk

wat moet ik dan instellen?

Da proggie? Bij de routerconfigpagina.

NAPT instellingen. Poorten forwarden etc, waar gaat het mis dan?

En hoe kan ik aangeven dat het om TCP of UDP gaat... dat weet ik namelijk ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan