AVG of Antivir?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzetakkie

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
uhm...ben ik weer, ik las de tips over AVG en zonealarm...en nog vele andere..voor de tigste keer, heb de laatste jaren Norton Internet Security gehad...was daar niet zo tevreden over, weinig support en veel problemen na SP2 .
maar nu is mijn vraag waarom geven ze op Antivir als voorbeeld en best aan te raden gratis antivirus software? was op surfkit.nl daar kwam ik terecht via via
Ik heb nogal tegenstrijdige berichten gelezen over AVG :???: niet iedereen is er happy mee en op de tucows downloadsite krijgt ´ie geen hoge waardering..,
Wie heeft hier goede raad , wie kent en heeft ervaring met Antivir
´t is een beetje een doolhof voor me, heb AVG al binnengehaald en opgeslagen, maar nog niet uitgepakt....zucht...
I need some help, please :o

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik heel tevreden ben over AntiVir. Die stond op mijn vorige PC. Mijn huidige PC draait onder WinXP sp2 en ook met AntiVir als antivirus. Het is licht en houdt (voor zover ik weet) alles mooi tegen.

Zonealarm is hoofdzakelijk een firewall. Ik gebruik Sygate Personal. Die is gratis, evenals AntiVir. En ook nog nooit problemen gehad. Ik krijg ook niet om de haverklap een pop-up met een 'intrusion detection'of zo.

Laatst bewerkt:
Tja, waarom doen ze dat. Als je eens de zoekfunctie van Helpmij zou gebruiken en gaat zoeken naar topics over welke de beste virusscanner is dan gaat er een wereld voor je open.......niet dus!!!
Je komt altijd uit op dezelfde discussie, die vind dit beter en een andre weer dat. Ik ben zelf zeer tevreden met Norton en heb nog nooit probs gehad ook niet met SP2. Maar!!!!! Jij dus wel.....snappie? Weer anderen kiezen voor Mac Afee en ga zo maar door. Ik vind persoonlijk AVG helmaal niks. Liet bij mij veel door maar een ander lid Guus ABC vind het fantastisch. Als je een gratis scanner wil raad ik nog steeds Avast aan.
Kortom, de ervaring zal het eleren en onthoud er is geen één scanner 100% dicht ook al zeggen sommige van wel.

Zone Alarm Pro is niet gratis... de gewone wel natuurlijk!

Ik zou je de raad geven alle antivirussen hier opgesomd (AntiVir, AVG, Avast) es uit te proberen. Ze zijn toch gratis, dus waarom niet?

Avast is ook niet slecht denk ik. Maar ik heb toch liever AntiVir. Beetje discussie over kleuren, snap je? ;)

Tja, wat ik er goed aan vind is dit;

- Volledig Automatische updates
- Kleine updates dus snel binnen( handig voor mensen met een analoog lijntje)
- Nederlandse versie
En in de tijd dat ik het gebruikte nooit problemen en hij pikte alles er mooi uit!
Geen Avar maar Avast:p

:thumb: je hebt nu norton, en waarom ben je dan overgestapt van avast?

Ik heb nu Norton Internet Security. Dat is een compleet pakket waaronder ook een Firewall. Avast is alleen een virusscanner:thumb:

Geplaatst door elzetakkie
Ik heb nogal tegenstrijdige berichten gelezen over AVG :???: niet iedereen is er happy mee en op de tucows downloadsite krijgt ´ie geen hoge waardering
Begin december is de nieuwe versie 7.0.2 uitgekomen.
Deze had in het begin wat last van een vervelende bug, maar afgelopen maandag is er een update uitgekomen naar versie 7.0.3, waarin die bug verholpen is.
AVG 7 werkt nu weer uitstekend.
Kan evenals Avast automatisch updaten, update-files zijn ook klein en ook AVG is er in een Nederlandse versie.

Guus.

Guus,sorry hoor maar AVG moet je toch instellen dat hij iedere dag op een bepaalde tijd gaat updaten?

Geplaatst door Raymond Bos
Guus,sorry hoor maar AVG moet je toch instellen dat hij iedere dag op een bepaalde tijd gaat updaten?
Ja, dat klopt. Hij gaat niet automatisch updaten zodra er een update beschikbaar is, maar wacht tot de ingestelde tijd.
Dat zou je een nadeel kunnen noemen, maar ik gebruik het programma nu al een jaar of vier en heb nog nooit een virusbesmetting gehad; wél heeft het programma gedurende die periode een stuk of zes virussen ontdekt en keurig netjes onschadelijk gemaakt.
Maar zoals je hierboven al zegt, het blijft een eeuwige discussie.
Ik raad de vraagsteller dan ook aan wat Diederik zegt: Gewoon allemaal proberen en kijken welke het best bevalt.

Guus.

:thumb: mensen bedankt....ik ga de 3e binnenhalen, maar nu Avast......alleen moet ik nog ff zoeken naar waar ik ´m vandaan pluk.....misschien via majoorgeek.com?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan