Asus P2B AGP Motherboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taroeska

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Hallo,

ik heb een projectje met een Asus P2B motherboard. Deze PC draait nu met Windows ME. Ik wil er XP opzetten, maar HD is te klein. Dus ik heb er een HD van 40 GB ingezet, maar deze pakt ie niet. De slave/master instellingen kloppen. Als ik de oude HD gewoon op master zet en de nieuwe op slave dan ziet ie m ook niet.
De BIOS staat op auto detect, maar hij herkend ze gewoon niet ofzo. Ligt dit aan de leeftijd van het bord of is het een instelling die ik moet veranderen?

De HD van 40 GB komt uit mijn eigen PC, dus die moet gewoon werken. Hij is al geformatteerd etc.

Ook een andere CD rom speler ziet ie niet. Hij start die niet eens op. Ik kan wel de slede openen, dus voeding krijgt ie. Als ik beide cd rom spelers aansluit dan pakt ie ze allebei niet.

Kan iemand me hiermee helpen?

Groet,

Taroeska

het BIOS kan kennelijk niet omgaan met de capaciteit van die schijf, kijk op www.asus.com of er een BIOS-update is of zoek een kleinere harde schijf.

Okeej, heb m gedownload. Misschien een domme vraag, maar wat nu? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

een asus p2b gaat maar tot 30 gig met hdd's heb in een pentium 2 hier het zelfde bord en had het zelfde problem toen ik er 40 gig in deed kwam ikerachter dat ie maar tot 30 gaat

Beste iedereen die mij tips heeft gegeven. Hartelijk dank hiervoor. Ik heb inmiddels de bios geupdate (met de 1012) en heb goed nieuws: Hij doet het! Beide CD-rom drives doen het nu ook.

Nogmaals tnx,

Taroeska:):D :thumb:

zou je mij kunnen vertelle hoe je die bios heb geupdate want dan kan ik mijn bios van me oude pc met p2b mobo ook updaten

Uhm, ik heb de handleiding gevolgd...
Ik heb de volgende stappen ondernomen (dit is ff uit mn hoofd, dus pin me er nie aan vast)
1. Ik heb de update gedownload via de link die ergens hierboven staat en op diskette gezet.
2. Toen het progje aflash.exe van de mobo CD naar diskette gekopieerd.
3. Dan via een opstartdiskette opgestart zodat ik in dos kon komen. (Er stond nog ME op die comp)
4. Aflash gerund
5. Via dit progje een kopie van de huidige BIOS gemaakt (just in case..)
6. Via datzelfde progje de nieuwe update geinstalleerd.

En toen gewoon opnieuw opgestart daarna. (Prog geeft aan dat de flash succesfull is.)

Er stond wel bij dat je het updaten niet zomaar mocht afbreken!

Succes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan