MP3 probleem voor Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAH

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
67
Beste mensen,

Voor mijn zwager wil ik even aan jullie (kenners) het navolgende probleem voorleggen.

Hij heeft voor z'n verjaardag een MP3 speler gekregen.
Omdat hij niet weet hoe 't werkt is ie naar de PC-winkel gegaan. Toen ze daar hoorde dat hij als besturingssysteem Windows 98 heeft, werd gezegd dat hij alleen maar met XP wat heeft aan z'n MP3-speler.
Mijn vraag aan jullie: klopt dit verhaal? Het is mij bekend, heb ikzelf ook een keer gehad met een memory-stick, dat deze alleen maar werkte op besturingssysteem XP.
Maar is er niet een programaatje te downloaden, zodat zijn MP3-speler ook op Windows 98 werkt? En zo ja, waar kan ik dat programma vinden?

Dank voor het meedenken.

Groet,
 
Welk merk is de mp3 speler?

Zat er geen software bij?
 
Meestal wordt bedoeld dat zo'n speler direct te gebruiken is onder XP. Voor win98 wordt dan meestal apart een cd bijgeleverd met een driver. Er zijn denk ik wel mp3-spelers die alleen onder XP werken, maar dan zou winME bijvoorbeeld al niet ondersteund worden.. Ik denk dat het per merk verschilt. Misschien als je kunt melden wat voor speler het is er meer informatie over te vinden is.
 
Check ff op de website van de fabrikant of er een driver te downloaden is voor deze mp3speler onder win98.
 
Bedankt voor jullie antwoorden tot dusver. Zal vanavond even vragen welk merk MP3-speler hij heeft.
 
Ja Mario, ik snap je opmerking.
Heb m'n zwager ge-emaild. Heb hem de antwoorden van deze disc. toegestuurd. Heb nog geen antwoord terugontvangen, maar dat komt omdat hij ook niet elke dag achter z'n PC zit.

Maar ik kom hier zeker op terug!
 
Nou, onderstaand het antwoord. Zojuist ontvangen.
Wat denken jullie ervan?

Groet,
----------------------------------------------
Hoi Marcel,
Sorry, ik opende zojuist m'n box en zag, dat jij op 13 jan. al actie hebt ondernomen m.b.t. mijn MP3-speler. Volgens mij is hij merkloos, want volgens mij is "MP-Chart" geen merk en een andere vermelding van een merk op doos, handleiding of apparaat kan ik niet vinden. Ben benieuwd of je met mijn summiere informatie verder komt.
-------------------------------------------------
 
Heb je hier mss wat aan?
Als je even doorklikt kun je een "product sheet" downloaden, waar je contactadressen kunt vinden van de importeur (?) in Woerden.
 
Laatst bewerkt:
De MP3-speler is gekocht bij Scheer & Foppe(n)

Ik ga e.e.a. via m'n zwager proberen te installeren. Bedankt voor jullie hulp mensen. Jullie horen nog van mij.

Groet,
 
Jullie worden bedankt voor het meedenken. Probleem is echt niet opgelost. Hij gaat proberen z'n stick te ruilen voor een die onder win 98 werkt.

Nogmaals danl.
Groet,
 
Een MP Chart is oorspronkelijk een spelertje uit Hong Kong van Sunkey, de DS 884 B.

Bij de speler had een CD moeten zitten waar een driver voor Windows 98 op staat. Speler in de USB poort, vraagt naar een driver, CD erin, klaar.

Heeft je zwager Win 98 Second Edition ('Tweede Editie')? Meestal wel handig als je met USB gaat werken.

Grtz,
Freezo
 
Hij heeft z'n stick inmiddels omgeruild voor een die wel werkt onder windows98 (in derdaad een met CDrom installatie).
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie hulp/meedenken.

Groet,
 
Apacer HT202 driver - Apacer USB Drivers - Win98.zip

had je ook kunnen gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan