Goedkoop bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Vroeger kreeg mijn man altijd een hartklap als de rekening van de KPN kwam, tegenwoordig ziet hij die niet eens meer. Vroeger had ik rekeningen van zo'n 2 - 300 euro. Tegenwoordig van 2 - 3 euro. Kennen jullie 1649? Fantastisch! De redding van mijn huwelijk.
Ga naar www.bel1649.nl en kijk eens wat je daar op je telefoonrekening kunt besparen. Ik bel nu sinds 2 maanden via dit nummer en ik kan mijn plezier niet op. Je betaalt alleen maar een starttarief. Let wel ik heb het over de vaste telefoonaansluiting, maar voor mobiel bellen zijn er ook mogelijkheden.

Ik denk dat de meeste besparing komt doordat je nu ADSL hebt en niet meer afhankelijk bent van inbelverbindingen. Van € 200,-- naar € 2,00 is een besparing die geen enkele provider je kan aanbieden.

Wij gebruiken 1649 nu een jaar en het is werkelijk veel goedkoper. Voor ons bedrijf bellen we veel met het buitenland en naar bv Frankrijk betalen we 1 eurocent per minuut, Duitsland 4 eurocent etc.
Naar mobiele nummers in Nederland is het niet goedkoper.
Voor alle nummers in Nederland, lokaal of interlokaal betaal je alleen de startkosten, 4 eurocent en de rest is gratis.
Het kost je verder niets, aanmelden is gratis en je hoort voor elk gesprek, wat het je gaat kosten;)

Geplaatst door Tiborv
Ik denk dat de meeste besparing komt doordat je nu ADSL hebt en niet meer afhankelijk bent van inbelverbindingen. Van € 200,-- naar € 2,00 is een besparing die geen enkele provider je kan aanbieden.

Ha, zoals jij wel zou moeten weten Master, kan ik aardig kletsen. De laatste KPN rekening was inderdaad meer dan €200,= Gewoon kletsen incl. mijn adsl abonnement. KPN wordt van mij niet meer rijk :mad:

Als je er slim mee omgaat kun je flink wat besparen op telefoonkosten. Kijk ook eens op telecomvergelijker.nl, daar zijn diverse sites aangesloten waar je je mobiele abonnement kunt verlengen en waar je ipv een telefoon een cashback krijgt. Ook liggen de prijzen veel lager dan in de winkel: hier krijg je een telefoon bij een 1 jarig abonnement welke je in de winkel bij een 2 jarig abonnement krijgt.
Zo bel ik nu mobiel 400 minuten per maand voor 4 euro (normaal €44,50) en heb ik een Nokia 6230 voor 180 euro (normaal €300,-).

hoy,

Maar als je 1649 gebruikt kan je het telefoon abonnement bij kpn niet opzeggen als je ADSL van kpn gebruikt.

Beetje misleidend om aan te geven dat er geen abbonnementskosten zijn. het klopt wel dat 1649 geen abonnementskosten verrekend, maar dat mag wel ook anders zou je dubbel betalen.

De enige manieren om onder die vaste kosten van KPN uit te komen zijn bellen via de kabel en mobiel bellen. Bij Wanadoo bieden ze nu de livebox aan, het schijnt dat je via dit apparaat goedkoper (gratis?) kunt bellen. Je betaalt aan hen een relatief laag maandbedrag voor telefonie + ADSL. Helaas moet je dan wel je KPN abonnement houden om op je vaste nummer bereikbaar te blijven.
Jammer dat er nog geen echte goede alternatieven zijn, want de KPN blijft zijn klanten uitbuiten op deze manier.
Wat ik ook merk is dat steeds meer jongeren die op zichzelf gaan wonen, een mobiel abonnement afsluiten maar geen vast abonnement. Dat zal ook mijn keuze zijn als ik het huis uit ga, alles wat ik nu bel doe ik al mobiel. Waar heb ik dan nog een vaste aansluiting voor nodig?

Even ontopic, thuis gebruiken wij Scarlet. Zij gaven ons destijds 3 x 25 euro 'beltegoed' (korting op de factuur) indien wij een jaar met hen zouden bellen. Volgens mij kun je erg goedkoop bellen als je steeds van dergelijke aanbiedingen gebruik maakt. Dit geldt natuurlijk ook voor ADSL en kabel... het eerste jaar is altijd een lokkertje en daar kun je natuurlijk dankbaar gebruik van maken...

Laatst bewerkt:
Egenlijk wil ik KPN de deur uit doen wegens de belachelijke abonnementskosten voor mijn vaste telefoonlijn, die we amper gebruiken (20,- abonnement en 2,- bellen). Maar ik wil mijn adsl abonnement behouden. Zijn er ook goedkopere KPN abonnementen?

Geplaatst door hangmat
Egenlijk wil ik KPN de deur uit doen wegens de belachelijke abonnementskosten voor mijn vaste telefoonlijn, die we amper gebruiken (20,- abonnement en 2,- bellen). Maar ik wil mijn adsl abonnement behouden. Zijn er ook goedkopere KPN abonnementen?
Volgens mij is BelBasis de goedkoopste optie. Zou het voor jou niet verstandiger zijn een kabel-abonnement aan te vragen voor je internet en verder mobiel te gaan bellen? Volgens mij is het in regio Haarlem ook mogelijk je vaste telefoonabonnement over te zetten naar de kabel met behoud van het telefoonnummer.

Helaas woon in niet in Haarlem. Ik ben heel tevreden over hccnet en ik hoor allemaal spookverhalen over essent, dus je begrijpt dat ik een beetje huiverig ben om over te stappen.

@pasbeer:

Die is echt makkelijk! Bel nu al de hele tijd en kost me niets:D

Ik naar Primafoon. Na een kwartier wachten te woord gestaan door een vriendelijke meneer. "Dag, ik wil mijn abonnement wijzigen in een goedkopere vorm. We betalen nu 35,- per twee maanden aan abonnementsgeld en bellen voor amper 10,-." De vriendelijke meneer loopt naar een computer toe en voert daar ons telefoonnummer in. Er komt meteen een advies uitrollen: Belbasis - niet upgraden. Ja dat wist ik al, dat ik niet wilde upgraden. Ik wil downgraden dus informeer ik nogmaals naar goedkopere abonnementsvormen. Ineens kijkt de vriendelijke meneer een stuk minder vriendelijk en vertelt hij me dat er wel een belbudget abonnemt bestaat dat 10,- per twee maanden kost, maar dat de belkosten daarbij maar liefst vijf keer zo hoog zijn. Bovendien is het niet mogelijk om bijvoorbeeld tele2 te gebruiken.

Nou is het jammer dat ik erg tevreden ben over mijn adsl provider, anders had ik ter plekke mijn hele KPN opgezegd. Mischien moet ik inderdaad maar eens denken over een kabelabonnement, want eerlijk gezegd komt KPN me mijn nek uit. Veel te duur voor iets wat je niet gebruikt en waarvan ik het nut niet inzie. Mijn mobiel is geodkoper.

Is dat niet mogelijk icm een livebox van wanadoo? Daarmee bel je uit via internet (ADSL) en krijg je binnengaande telefoontjes via je KPN lijn binnen...
De livebox kost 22,50 per maand in het eerste jaar en daarna 29,95 per maand. Dit is inclusief internet. Telefoongesprekken naar vaste nummers zijn onbeperkt inbegrepen. De snelheid van de ADSL lijn is 512/256 Kbit/s, voor meer informatie kijk hier.

P.S. Dit las ik net op de site van casema, die ook digitale telefonie schijnen aan te bieden:

10. Heb ik naast Casema Digitale Telefonie KPN nog nodig?
Nee, u heeft geen KPN abonnement meer nodig. En dat kan u veel geld besparen. Let op; als u een ADSL verbinding heeft en deze wilt blijven gebruiken, dan dient u dit aan KPN aan te geven. Het kan zijn dat u hiervoor dan kosten in rekening worden gebracht.

Het zou dus mogelijk moeten zijn ADSL te behouden maar telefonie op te zeggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan