Harde schijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Ik loop een beetje vast op mijn op mijn c-schijf. Ik heb een partitie van 11 Gig. maar zit bijna vol. ik weet alleen niet waarmee. Als ik de mappen optel is het maximaal 4 Gig. Waar zijn de overige 7 Gig gebleven?
Weet iem raad? het zijn niet de cookies die heb ik zowieso al verwijderd. Ook een defragmentie kan het niet uitvoeren, want dan heeft het systeem 15% vrije ruimte nodig.

Fets

Topictitel aangepast aangezien je inlognaam als omschrijving niet duidelijk is en tevens je vraag verplaatst van geheugen naar harde schijf

heb je Wxp?

Klik op "deze computer" en kies daar in het menu voor opties. In een van de tabbladen kan je een vinkje zetten bij
laten verborgen bestanden zien.

Een paar keer op ok drukken en je moet nu meer bestanden kunnen zien.

Pagefile.sys en hiberfil.sys zijn vaak grote ruimtevreters. Ze zijn bedoeld voor het virtueel geheugen en de slaapstand op je pc. Kijk eens in power options of de ondersteuning voor slaapstand ana staat, deze kan je dan uitvinken.

Heb een paar maanden hetzelfde aan de hand gehad(zo ben ik bij helpmij.nl terecht gekomen).
Het bleek vooral ook systeemhetsel te zijn die er, omdat het natuurlijk erg fijn is, elke keer meer Mb's bijzet.
Partition Magic bijvoorbeeld biedt uitkomst, MAAARRRR.
Zit er SP2 op kijk dan uit. Die twee liggen elkaar niet. Is bij mij uiteindelijk mis gegaan. Werd uiteindelijk een clean install.
Lang verhaal kort: partitie groter maken of systeemherstel bestanden deleten. Behalve de laatste. Maak sowieso maar een back-up!

Succes,
Fonz :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan