heb ik een virus???? nee toch

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
hallo. een kennis van mij onvangt elke x een virus van mij via zijn mail. een bestandje endless_sky2.jpg. als ik die vervolgens op mijn pc zoek staat ie er helemaal niet. op. hij heeft het bestandje teruggestuurd en bij mij geeft ie helemaal niet aan dat er een virus in zit. ohja ik heb hem voor alle duidelijkheid niks verstuurd.

wat is dit.
ik gebruik norton antivirus en de kennis avg

~~~~~~
~Leroy
~~~~~~

Een kennis van mij heeft hier ook last van gehad, toen kreeg ik ook mailtjes met virussen en andere mensen ook die in zijn contactpersonen lijst stonden. Hij had last van een worm virus, hee heeft zijn pc een paar keer moeten formatteren. Hij kon het namelijk niet verwijderen met een anti virus programma.

iemand nog makkelijkere opties?? en bij wie zit de worm

Laatst bewerkt:
heb ik al gedaan niks. btw ik heb een nieuwe pc. heeft er denk ik niks mee te maken

dan komt het iig niet van jouw comp

Scan op spyware.
Het zou kunnen dat jouw e-mail adress is gehackt door iemand die daarmee dan bestanden verzend naar iemand in je contactlijst. Verander voor de zekerheid dus ook even je wachtwoord (nadat je volledig op virussen en spyware hebt gescant uiteraard om keyloggers te vermijden)

nou heb ff op spyware gecheckt en er stond inderdaad iets op. of het er ook mee te maken heeft is dan nog een 2e. we wachten af

Een virus heeft als eigenschap het door te sturen onder een andere naam uit het adressenboek.

Maw, je vriend krijgt een mailtje zogenaamd van jou, omdat jullie waarschijnlijk samen in iemand anders zijn/haar adressenbestand staan.

Mvg Patrick

Geplaatst door leroyw
iemand nog makkelijkere opties?? en bij wie zit de worm

Bij die kennis van mij, niet bij mij.....Dus als die kennis van jou mailtjes krijgt met virussen van jouw, zit die worm zeer waarschijnlijk bij jou....

Geplaatst door Rick_Klein

Bij die kennis van mij, niet bij mij.....Dus als die kennis van jou mailtjes krijgt met virussen van jouw, zit die worm zeer waarschijnlijk bij jou....

Stel, ik sta in jou adressenbestand, en het adres van je vriend staat ook in je bestand, en je pc is besmet met een virus.

Dan zal ik waarschijnlijk een mailtje met het virus toegezonden krijgen vanaf jou pc, maar echter onder de naam van je vriend.

Dus lijkt het hier voor mij, dat ik het mailtje van je vriend heb gekregen.

Nu duidelijk?

Mvg Patrick

Ja, maar ik snapte het al. Alleen vertelde ik nog even hoe het zat met dat virus van die kennis van mij. Dat ging wel zo. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat dat virus inderdaad bij iemand anders op de pc staat waarbij de 2 mensen in het adressenbestand staan.

Je zou eventueel ook nog even kunnen scannen in veilige modus, het komt soms voor dat er meer gevonden wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan