2,45 GIGABITE niet te zien!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo

OP de D schijf staat in de volgende map "D:\Documents and Settings\Jan\Mijn documenten"2,45 gig aan bestanden. Echter ik kan die nergens vinden. Er staat geen vinkje bij verborgen. en de mappen die er zijn maken bij lange na geen 2,45 gig vol..... nog niet eens de helft. Wie weet hoe dit kan en wat ik er aan kan doen.

Jan

Zoek eens op Google naar "TreeSize Pro".

Daarmee kun je precies vinden waar je GB's heen gaan.

Bij mapeigenschappen alle bestanden weergeven aangevinkt ?
Vinkje verwijderd "Beveiligde besturings systeembestanden verbergen" ?

Heb je administrator rechten, en ben je eigenaar (instellingen van rechten) van de mappen?

Als de data weer bereikbaar is, zorg dan in ieder geval voor een correcter backup.

Toevallig de norton prullenbak ingebruik.:cool:

Gelukt

Alweer een helpmij forum succes!
Met treesize pro zag ik dat de map Local settings 2,4 gig was geworden en die heb ik nu geleegd.

TX allemaal!

Jan

Re: Gelukt

Geplaatst door jan007
Alweer een helpmij forum succes!
Met treesize pro zag ik dat de map Local settings 2,4 gig was geworden en die heb ik nu geleegd.

TX allemaal!

Jan

Je hebt de map Local Settings helemaal leegegooid :8-0: ?!?

Niet helemaal

Nee hoor,

Ik heb de mappen gesciedenis enz laten staan. Maar alleen de inhoud is weg.

Mischien dat ik daarom mijn adressenboek kwijt ben van Thunderbird (mail)?:confused:

Re: Niet helemaal

Geplaatst door jan007
Nee hoor,

Ik heb de mappen gesciedenis enz laten staan. Maar alleen de inhoud is weg.

Mischien dat ik daarom mijn adressenboek kwijt ben van Thunderbird (mail)?:confused:

Tja.. Als jij ook de map "Application Data" in "local settings" hebt weggegooid zou dat heel goed kunnen.. En dat is niet het enige wat je kwijt bent. Ook je gehele Outlook adresboek + al je mails zouden kwijt zijn en nog veel meer eigenlijk...

Waar komt de theorie bij mensen toch vandaan dat alles wat nutteloos lijkt ook meteen nutteloos is?

weet ik ook niet

Ik weet het ook niet maar ik nu wel mijn adressenboek kwijt inderdaad. Kan ik in ieder geval met een schone lei beginnen. Soms is het ook allemaal onduidelijk voor een beetje leek.

Re: weet ik ook niet

Geplaatst door jan007
Ik weet het ook niet maar ik nu wel mijn adressenboek kwijt inderdaad. Kan ik in ieder geval met een schone lei beginnen. Soms is het ook allemaal onduidelijk voor een beetje leek.

En juist de leeken moeten een beetje voorzichtig zijn met wat ze doen :).

Dit is een goeie, ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn D-schijf, ook ca 2,5 gb 'kwijt' maar ik denk dat mijn probleem ook ligt in
PAUL RT "Beveiligde besturings systeembestanden verbergen"

Thnx :thumb:

:8-0:

"Beveiligde besturings systeembestanden verbergen"

Waarom denk je dat ze beveiligd zijn?

"Beveiligde besturings systeembestanden verbergen"

Waarom denk je dat ze verborgen zijn?

Het zijn echt belangrijke dingen voor je systeem. Hier moet je, als je er geen goede reden toe hebt, niet zomaar in gaan zitten rommelen.

Een programma als TreeSizePro geeft je een zeer duidelijk rapport met waar alle MB's en GB's zitten.

@ XP-PC,

Ik ben van XP HE naar XP pro gegaan en heb diverse bestanden wo. documents en settings naar de D: schijf gekopieerd. Na herinstallatie van de C schijf was ik de totale documents and settings op de D: schijf kwijt.

Wel was op dat moment mijn schijf ca 2,5 gb groter die ik niet terug kon vinden. Heb verborgen bestanden en mappen aangezet, dit mocht niet baten. Dus vandaar dat ik denk dat het in <Beveiligde besturings systeembestanden verbergen> zit.

Nu ik jou vragen zie begin ik ernstig te twijfelen. :o

Groet

Nouja.. Je kunt het altijd proberen. Als je de optie daarna maar weer uitzet. Ik acht de kans klein maar je weet het nooit.

Wel was op dat moment mijn schijf ca 2,5 gb groter die ik niet terug kon vinden.

Je schijf was 2.5 GB GROTER en dat kon je niet terugvinden :o? Sorry die snap ik niet helemaal.

Geplaatst door XP_PC

Je schijf was 2.5 GB GROTER en dat kon je niet terugvinden :o? Sorry die snap ik niet helemaal.

Euh kleiner :o Van de 10 gb die de d partitie groot was had ik nog 7,5 over. OOPS :eek: :o :rolleyes: Ben ook niet altijd even wakker.

Helaas, het heeft niet mogen baten. Heb geen bestanden meer gezien, ik moet dus even met TreeSizePro proberen, ken dit verder niet. Ik laat van me horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan