AVG Free

Status
Niet open voor verdere reacties.

indiaantje

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
161
Heb sinds een paar dagen AVG Free 7.0.300 gedownload. Telkens als ik de pc opstart krijg ik een melding dat internal virus database out-of-date is. Wanneer ik dan een up-date uitvoer krijg ik de melding: update unsuccesfull, probable damaged, please reinstal AVG Free edition. Ik heb dit nu 3x verwijderd en dus weer opnieuw gedownload, maar blijf het probleem houden? Weet iemand raad?

Groeten,
Diana:confused:
 
geen idee:( !! Hoe kom ik daarachter? AVG is de enige protector volgens mij. Verder heb ik XP. Dus ik weet het helaas niet!
 
In xp kan je servicepack 2 installeren en dat heb je waarschijnlijk gedaan. De ingeboude firewall van sp2 moet je avg toelaten. door in het configuratiescherm bij windows firewall, tabblad uitzonderigen avg aan te klikken als avg er tussen staat en anders eerst avg toe te voegen.
MarcC
 
Nou heb dat gedaan (3 stuks) te weten: AVG Free Control Centurm, AVG Free edition for Window en AVG Free Virus Fault. Opnieuw de update gedaan bij AVG, maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. :D . Wat doe ik verkeerd?

Groeten,
Diana
 
Heb je de computer opnieuw opgestart na je acties?
 
Als je een update doet krijg je dan verbinding met de server van Avg.
Soms krijg je geen verbinding omdat het te druk is.
Heb dat ook al voorhad.
Het kan ook aan de instellingen liggen van windows firewall.
Ben je zeker dat je enkel avg antivirus hebt, misschien zijn er nop andere antivirusprogramma's geinstalleerd.
Ik ga nu afsluiten, ik kijk morgen wel verder naar nieuwe berichten. veel succes!!!
 
Had eerst NAV, maar wegens problemen eraf gegooid en toen AVG gedownload, maar dit werkt dus ook niet naar behoren. Heb wel contact met de server (of niet, maar krijg niet die melding dat dat niet zo is) en daarna komt het bericht, update unsuccesfull, download again, maar dat heb ik dus al 3x gedaan zonder succes.

:( Groeten,Diana
 
Sorry, blijf het probleem houden. Maakt niet uit waar ik AVG download en hoe vaak dezelfde melding blijft komen. Het downloaden geeft geen enkel probleem, dat gaat vlekkeloos. Maar het icoontje rechtsonder van AVG blijf ook zwart/wit, normaal zou dat volgens mij gekleurd moeten zijn?! Iemand een ander goed/beter alternatief?:rolleyes:
 
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met AVG,
de updateservice kon plots geen verbinding meer maken met het internet, alhoewel de verbinding met internet gewoon werkte en mijn firewall(s) ook alles doorlieten van AVG. HET HAD TOCH EEN MAAND GOED GEWERKT!
En plots wou ie niet meer. Geen updates meer, fini!

OPLOSSING: AVG eraf, en het "betere" AV AntiVir erop, ook gratis natuurlijk. ;)
 
As many of you found 'the hard way', update servers for the AVG Free Edition were really overloaded last weeks. The number of active users of the AVG Free Edition has risen dramatically in recent weeks - much more than we anticipated when the new version was released. Consequently, the update infrastructure was not able to provide sufficient capacity. Last week, update servers were serving more than 5000 users concurrently practically whole day, providing constant throughput of several MB per second. We were well aware of the problem and during the last month, we were working on improvements of the infrastructure. As you may imagine, further increase of such a capacity is not just about "turning a knob", the process was a whole lot complicated.
I'm really glad to announce, that as of February 3rd, update server infrastructure has been moved to a different provider. Now the capacity was greatly enhanced and users of the free edition should not experience any (big) problems with update server accessibility. Of course, the AVG Free Edition still does not offer the same level of the update service as the full version - both in terms of capacity and reliability. However, we believe that the current solution will provide appropriate and acceptable functionality to all users of the AVG Free Edition.
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?1,22133,backpage=

Mijn dochter heeft ook AVG (free version) en geen enkel probleem met updaten, vreemd dat velen dat wel hebben.

Misschien is tijdelijk handmatig updaten een optie: http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?1,10803,backpage=
 
Hallo,

Ik heb net hetzelfde probleem. Sinds enkele maanden slaag ik er niet in om AVG free te updaten. Ik krijg telkens de foutmelding 'Update unsuccesfull'. Het ligt volgens mij niet aan de beschikbaarheid van de AVG-server want hebt het al dikwijls op totaal verschillende momenten van de dag/nacht geprobeerd en het lukt nog altijd niet.

Ik heb AVG al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Ik heb ook al AVG eraf gedaan en een andere virusscanner (Panda, mcafee, bitdefender,...) proberen installeren, maar die krijg ik ook niet op mijn computer.

Verschillende online scans(stinger, symantec,...) , wijzen er op dat ik geen virus heb.

Wie weet raad?

Alvast bedankt!
 
Ik heb ook al AVG eraf gedaan en een andere virusscanner (Panda, mcafee, bitdefender,...) proberen installeren, maar die krijg ik ook niet op mijn computer.


Dan heb je nog een probleem extra. Misschien kan je dat best als een nieuw topic posten.

Groetjes, James ;)
 
Ik weet het.
Alhoewel ik vermoed dat beide problemen samenhangen. Mijn virusscanner heeft altijd perfect gewerkt tot op een bepaald moment en nu dus niet meer.

Alleen weet ik niet wat er dan precies veranderd is aan mijn computer en vooral hoe ik het kan oplossen.
 
Geeft je computer soms een foutmelding tijdens het installatieproces? Misschien iets in de trend van:
"... heeft nog een virusscanner ontdekt op deze pc, verwijder die eerst.."

Foutmeldingen of gewoon het feit dat ze er niet opstaan na installatie?
 
Het verschilt van virusscanner tot virusscanner.

De foutmelding genre 'andere virusscanner aanwezig' krijg ik niet, aangezien, ik eerst altijd andere virusscanners verwijder.

bij AVG kan ik niet updaten, maar programma staat er wel op.

bij Panda vertraagt de computer enorm en wil hij nauwelijks nog opstarten.

Bij Norton idem en bij Norton krijg ik ook de autoprotect niet meer aan.

Ik vrees dat het iets te maken heeft met windows XP SP2, maar zie niet in wat.

ik heb sygatefirewall en de firewall van xp afgezet, maar helpt ook niet.
 
Norton, McAfee, Panda e.a. grote merken gebruiken enorm veel "system resources" en dat vertraagt je PC enorm. Misschien kan ik er je een aanraden?

AV AntiVir

gebruik ik nu na AVG, ook gratis en zelfs, vind ik toch, beter, omdat hij veel meer trojans detecteert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan