IE6 gebruikte verkeerde Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
361
Op mijn PC thuis (Windows 2000) staat Windows Media Player 9. Als ik een website bezoek met IE6 met daarop een WMV filmpje, dan start WMP9 binnen IE en wordt het filmpje afgespeeld.

Op mijn werk heb ik Windows XP en ook WMP9. Als ik diezelfde site daar bezoek, dan start Windows Media Player versie 6 en wordt het filmpje niet afgespeeld. Er volgt geen foutmelding. Het afspeelveld blijft zwart met een WMP logo. Voor WMV is minstens versie 7 nodig.
In IE is de optie Video's afspelen op webpagina's ingeschakeld.

Start ik een WMV filmpje op de harde schijf, dan wordt wel WMP9 gebruikt.

Hoe los ik dit op?
 
Hmm wat lastige vraag. Ik kan er niets over vinden in Google, en ik kan het zelf ook niet na bootsen.

Maargoed, toch wat tips die mogelijk kunnen helpen.

Tip 1:

Ga in Internet Explorer naar het menu Extra > Internet Opties > Tabblad "programma's".

Klik op de knop "Invoegtoepassingen beheren".

Mogelijk kom je daar wat regels tegen met "Media player" erin verwerkt. Wellicht zie je daar ook iets van een oude versie terug, en kun je dat uitschakelen.

Start na het wijzigen nog even je internet explorer opnieuw op om het goed te kunnen testen.

Tip 2:

Ga in Windows naar Start > Instelingen > Configuratiescherm.
Klik op software
Klik in het linkerdeel op "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen".
Kijk of je daar in de diverse subcategorieen verschillende versies van Media Player tegenkomt, en kan verwijderen.
Installeer eventueel mediaplayer opnieuw.

Succes
 
Hallo Raceman
Het is nog al druk geweest op het werk, dus ik ben niet eerder toegekomen aan het uitproberen van jouw suggesties.

Klik op de knop "Invoegtoepassingen beheren".
Die optie kan ik niet vinden. Ik kan alleen de standaardprogramma's wijzigen die ik gebruik voor e-mail, nieuwsgroepen, de kalender en Internet-gesprekken. Ik gebruik WindowsXPpro en IE6 zonder SP2.

Uit een snelle zoektocht met Google blijkt dat je daarvoor SP2 moet hebben. Even geduld dus nog, want dat schijnt er aan te komen op mijn werk...

"Windows onderdelen toevoegen of verwijderen".
Voor dit onderdeel heb ik geen rechten.
 
Ik heb het zelfde probleem :mad: Ik heb de invoegtoepassingen wel bekeken en er zijn er bij mij 3 die iets met wmpplayer te maken hebben. Ik heb alle mogelijke combinaties qua aan en uitzetten geprobeert maar er verandert niets. Een van de invoegtoepassingen lijkt helemaal niet gebruikt te worden omdat hij geen foutmelding geeft als ik deze uitzet, de andere twee uitzetten zorgt wel voor problemen.
Verder heb ik ook alle extensies aan de nieuwe versie van mediaplayer gekoppelt. Heeft iemand nog andere oplossingen?:confused:



PS: ik heb media player 10 en niet 9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan