MP3 bestanden branden met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

theone

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
199
Hallo,

weet iemand hoe je op een cd-rom mp3 bestanden brandt met behulp van Nero 5.1??

Ik krijg het alleen voor elkaar om gewoon in audioformaat te branden, maar dan er gaan er te weinig nummers op.
Ik wil in mp3 branden.
Ook geeft Nero niet aan hoeveel bestanden er op 1 cd gaan.
Wat doe ik fout???
 
Welke bedoel je, ik kan kiezen uit:
-cd-rom (iso)
-cd-rom extra
-cd-rom (boot)
-cd-rom (hybrid)
-cd-rom (udf)

Mocht de cd-speler mp3 ondersteuen, dan kan ik hem toch alsnog afspelen???
 
kies CD-ROM [ISO]

Als je cd speler ook mp3 ondersteund kun je hem ook daarop afspelen....
 
Bedankt voor de snelle reply.

Werkt inderdaad met cd-rom (iso).

Voor wat dienen de andere eigenlijk??

En hoe kan ik precies zien hoeveel nummers er op 1 cd gaan??
Nu zie ik onder aan het programma een globale prognose van hoeveel nummers erop gaan.
Want deze balk houdt er geen rekening mee, dat voor de finalisatie er ook een stukje geheugenruimte nodig is.

Is dit een bepaalde instelling in het programma, of is dit niet mogelijk???
 
Voor wat dienen de andere eigenlijk??

Bij "help" op de menubalk, kan je over elk type informatie vinden, en tot het besluit komen dat je er veel van, nooit niet zal gebruiken. (ik toch niet ;) )

Sommigen wel natuurlijk:
"Audio CD" voor het maken van een gewone, op je hi-fi afspeelbare CD (altijd sluiten!)

"Data-CD", waar je kan kiezen voor te beginnen met een multisessie, waarbij je de cd niet sluit, en dus op een ander keertje gezellig verder kan branden...

"CD-EXTRA" voor het toevoegen van een stukje software, of foto's, filmpjes... aan een Audio CD,
- De muziek speelt op je gewone cd speler, want die leest niet verder als de 1ste (audio)-sessie, en de filmpjes e.d. als je hem in je pc stopt, want die leest alle sessies. Leuk ding eigenlijk, wordt ook wel eens een CD met een enhanced content genoemd (Bv. American life van Madonna)

"Mixed mode CD's", de voorloper van de CD EXTRA, want hierbij kan je ook data toevoegen aan je audio-cd, maar dat wordt dan je eerste track op je cd, waardoor het nummer 1 van je cd stilte wordt en je zal moeten door-"zappen" naar track 2 om je eerste liedje te horen.
Niet erg handig dus.

deze balk houdt er geen rekening mee, dat voor de finalisatie er ook een stukje geheugenruimte nodig is

Waarschijnlijk wel hoor.
 
Laatst bewerkt:
Mensen allemaal bedankt voor de uitleg.

Ik weet nu hoe ik mp3 bestanden moet branden.

THANX!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan