kuin047
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2002
variabele formule verwijzing
Ik weet niet eens of het een bestaand woord is laat staan of het kan, maar toch eens vragen.
Ik heb in een excel blad verwijzingen staan naar een bepaalde maand. In maand 7 verwijzen de formules naar maand 6 / in maand 6 verwijzen de formules naar maand 5 enz.
Een voorbeeld van zo'n verwijzing is :
='D:\taxi administratie\2005\[7-2005.xls]km'!$AD$128
Hierbij verwijst het gedeelte 7-2005.xls dus naar de maand juli.
Nu wil ik het getal(wat dus per maand verschilt) in een formule zetten, bijvoorbeeld naar een celverwijzing min 1.
Als ik de formule eerst uit elkaar haal bijvoorbeeld :
cel A1 ='D:\taxi administratie\2005\[
cel A2 =B2-1
cel A3 -2005.xls]km'!$AD$128
In cel B2 komt dan het nieuwe maandgetal bijvoorbeeld 10, dan wordt A2 dus 9 en vervolgens maak ik de formule weer compleet door deze drie door middel van de functie samenvoegen in cel A4.
De formule komt er wel in te staan, maar werkt niet meer als koppeling.
Gaat dit nog lukken of probeer ik het onmogelijke?
Ik weet niet eens of het een bestaand woord is laat staan of het kan, maar toch eens vragen.
Ik heb in een excel blad verwijzingen staan naar een bepaalde maand. In maand 7 verwijzen de formules naar maand 6 / in maand 6 verwijzen de formules naar maand 5 enz.
Een voorbeeld van zo'n verwijzing is :
='D:\taxi administratie\2005\[7-2005.xls]km'!$AD$128
Hierbij verwijst het gedeelte 7-2005.xls dus naar de maand juli.
Nu wil ik het getal(wat dus per maand verschilt) in een formule zetten, bijvoorbeeld naar een celverwijzing min 1.
Als ik de formule eerst uit elkaar haal bijvoorbeeld :
cel A1 ='D:\taxi administratie\2005\[
cel A2 =B2-1
cel A3 -2005.xls]km'!$AD$128
In cel B2 komt dan het nieuwe maandgetal bijvoorbeeld 10, dan wordt A2 dus 9 en vervolgens maak ik de formule weer compleet door deze drie door middel van de functie samenvoegen in cel A4.
De formule komt er wel in te staan, maar werkt niet meer als koppeling.
Gaat dit nog lukken of probeer ik het onmogelijke?