COAX voert actie tegen datalimiet Chello
COAX, de kabel internet belangenvereniging Nederland is maandag een actie begonnen tegen de vernieuwde downloadlimieten van Chello. Chello heeft wel kort geleden de snelheden omhoog gestroefd, maar tegelijk ook een lager limiet ingesteld wat betreft het downloaden.
COAX is tevreden met het feit dat de snelheden de laatste jaren zijn gestegen, maar zijn niet blij met het harde beleid wat UPC uitvoerd met betrekking tot de datalimiet.
"Wij zullen de druk op UPC de komende weken voortdurend opvoeren, totdat het inzicht daagt dat er op een open en eerlijke manier met klanten omgegaan moet worden.", aldus COAX.
Volgens COAX heeft het Chello Light abonnement momenteel een datalimiet van 10GB, Chello Classic 40GB en Chello Plus 80GB. Chello heeft momenteel een zogenaamde 'acceptable use policy', maar geeft geen openbaarheid over de exacte datalimieten die per abonnement gelden. Volgens het bedrijf kunnen klanten zelf prima constateren waarneer hun verbinding wordt afgeknepen.
• Bekijk hier de actie van COAX.
Bron: blikopnieuws.nl
---------------------------------------------------------
En tweakzone.nl meldt nog:
COAX, de kabel internet belangenvereniging Nederland is maandag een actie begonnen tegen de vernieuwde downloadlimieten van Chello. Chello heeft wel kort geleden de snelheden omhoog gestroefd, maar tegelijk ook een lager limiet ingesteld wat betreft het downloaden.
COAX is tevreden met het feit dat de snelheden de laatste jaren zijn gestegen, maar zijn niet blij met het harde beleid wat UPC uitvoerd met betrekking tot de datalimiet.
"Wij zullen de druk op UPC de komende weken voortdurend opvoeren, totdat het inzicht daagt dat er op een open en eerlijke manier met klanten omgegaan moet worden.", aldus COAX.
Volgens COAX heeft het Chello Light abonnement momenteel een datalimiet van 10GB, Chello Classic 40GB en Chello Plus 80GB. Chello heeft momenteel een zogenaamde 'acceptable use policy', maar geeft geen openbaarheid over de exacte datalimieten die per abonnement gelden. Volgens het bedrijf kunnen klanten zelf prima constateren waarneer hun verbinding wordt afgeknepen.
• Bekijk hier de actie van COAX.
Bron: blikopnieuws.nl
---------------------------------------------------------
En tweakzone.nl meldt nog:
UPC vindt de actie van COAX nogal vreemd, gezien het feit dat beide partijen al in overleg zijn rond deze kwestie. UPC wil deze gesprekken gewoon voortzetten en benadrukt dat het bedrijf zeker wel gevoelig is voor de wensen van klanten. Het bedrijf denkt er dan ook over om de policy aan te passen, maar wijst er wel op dat de klachten over de datalimieten afkomstig zijn van een relatief kleine groep gebruikers. Volgens een woordvoerder verwacht deze groep meer dan wat UPC kan leveren en wat wenselijk is voor de andere gebruikers.
Laatst bewerkt: