sata hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloodrain1990

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
ik heb een sata hardeschijf de computer ziet hem wel maar als ik windows xp pro er in doe en dan is die alles aan het onderzoeken en dan zecht die windows xp instaleren druk ik op enter en dan zecht die geen hardeschijf of verkeert aan gesloten maar hij ziet hem wel

weet iemand wat het probleem is

Tijdens het opstarten van de cd krijg je in beeld de melding dat je op F6 kunt drukken om drivers te installeren. Dan dien je op F6 te drukken en de drivers van je satacontroller op je moederbord te laten installeren

Drivers zullen op je moederbord cd staan (of op bijgeleverde diskette) en je moet eerst opstarten met de XP cd en uiteindelijk krijg je onderin de melding van F

Dan moet je de driver van de cd op diskette zetten of bij de maker van het moederbord een diskette downloaden

Dan moet je op de cd gaan kijken of daar een driver map op staat. Vanaf hier kan ik niet zien wat er op de cd staat

hey

Weet je wat je ook is kunt proberen. Klik rechter muis knop op deze computer dan het tapblad hardware en dan apparaatbeheer kijk of u harde schijf er tussen staat zo ja staat er een geele vraagteken bij is hey niet goed geïnstalleerd klik dan op het icoontje van je harde schijf en laat hem de stuurprograms zoeken als hey ze niet vindt zet je cd er dan in van je moederbord en doe het dan nog is kijk dan is of het lukt. :thumb:

Re: hey

Geplaatst door ladylover1
Weet je wat je ook is kunt proberen. Klik rechter muis knop op deze computer dan het tapblad hardware en dan apparaatbeheer kijk of u harde schijf er tussen staat zo ja staat er een geele vraagteken bij is hey niet goed geïnstalleerd klik dan op het icoontje van je harde schijf en laat hem de stuurprograms zoeken als hey ze niet vindt zet je cd er dan in van je moederbord en doe het dan nog is kijk dan is of het lukt. :thumb:

Dan zal toch eerst windows geinstalleerd moeten zijn

hey een vriend van muh heeft ook een sata hardeschijf en daar heb ik ook de drivers van de moederbord cd maar daar wil het niet moet je hem ook in de bios instellen

heel veel moederborden ondersteunen geen sata boot.. ook al zit er sata raid op. dan kan je de sata schijf alleen gebruiken als "data" schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan