[RTPR01] kan niet telebankieren met ABN-AMRO met name overboeking

Status
Niet open voor verdere reacties.

dungn

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hoi, ik ben sindskort overgestapt van SWEEX Broadband router naar E-Tech RTPR01 (Router with Printserver). Volgens de beschrijving ondersteunt deze router óók ABN-AMRO... 'wtf' dacht ik...mijn cheap-ass Sweex-router heeft zo en zo geen probleem met dit soort dingen...zonder er specifiek erbij te vermelden.

Nu probeer ik met deze E-TECH router een overboeking te doen ABN-AMRO Internet Bankieren krijg ik een 'Cannot find page' . Inloggen en gegeven bekijken lukt nog wel, maar een overboeking ho-maar !

Na heel wat knoeien heb ik toch maar weer m'n oude vertrouwde SWEEX-router aangesloten en hoppa! het werkt direct !

Heeft iemand dit probleem ook?

ps:
- Ik heb zojuist al met de Helpdesk van E-TECH® en de helpdesk van ABN-AMRO gebeld. Nog geen oplossing gevonden...
- DMZ ook al open gegooid, geen effect.

Kan het kloppen dat de ABN gebruikt maakt van bepaalde .ini bestanden icm online banking?
Ik heb wel ergens gelezen dat je bepaalde .ini bestanden moet aanpassen.

Geplaatst door Raceman
Kan het kloppen dat de ABN gebruikt maakt van bepaalde .ini bestanden icm online banking?
Ik heb wel ergens gelezen dat je bepaalde .ini bestanden moet aanpassen.

Ja, in dit document staat zoiets beschreven: http://www.e-tech.nu/support/adsl_files/downloads/340_wireless_manual.doc.

10. ABN-AMRO software instellen:
ABN ABN-AMRO Homenet: Open het bestand telecom.ini
Onder het kopje [winsocket-viaeb] en onder het kopje [winsocket-its] verandert u de poorten in: port=21
ABNAMRO Officenet Extra: U dient het bestand c:\program files\officenet extra\data\ebca.ini aan te passen onder het kopje [transport protocol]:
TPServerPort=21 en TPIIGPort=21
(Op de laatste pagina).... Alleen betreft dit een inbel voorziening ofzo. Ik doe Internet Bankieren via een Web-browser. Nogmaals, lukt 't me wel op dezelfde computer met m'n oude router van Sweex®.

ps: ABN-AMRO helpdesk heeft me gebeld, maar was op dat moment toevallig ff niet bereikbaar :(

UPDATE: Oplossing gevonden:

UPDATE: Oplossing gevonden:

Ik heb toegang tot het Internet, echter, sommige pagina's leveren een "The page cannot be displayed".

Het blijkt dat bepaalde providers problemen hebben met de MTU (Maximum Transmittable Unit) instellingen van Windows. Dit levert dan (soms) in Internet Explorer de melding "The page cannot be displayed", of in Mozilla "The document contains no data". Gelukkig is dit relatief eenvoudig op te lossen,...

MTU staat normaal op 1500, en dient naar 1400 gebracht te worden.

In mijn geval heb ik op m'n router de mogelijkheid om de MTU-waarde aan te passen.

Met dank aan IT-er @ ABN-AMRO

Dung.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan