Probleem met beeldscherm (VGA) HELP HULP IS HARD NODIG

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheltedajax

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Hoi, ik heb gisteren een nieuw moederbord in mijn computer gezet, toen wilde ik de computer voor de zekerheid formatteren en toen vroeg windows of ik service pack 2 wou verwijderen, sindsdien geeft de computer heel gekke kleuren in windows weer( 4 bits ) en een resolutie van het beeldscherm die ik niet hoger kan zetten dan 800 bij 600 pixels. als ik dat wil veranderen ga ik naar eigenschappen voor het beeldscherm en dan zegt hij dit:
Ongeldige beeldscherminstellingen
Het geselectgeerde videostuurprogramma kan niet worden gebruikt. Het programma is geschreven voor een eerdere versie van windows en is niet langer compatibel met deze versie van windows.
Het systeem is gestart met een VGA stuurprogramma....
Als ik nu windows setup start krijg ik een blauw scherm te zien dat hij alles laad. maar dan valt hij ineens weg. Nu zul je waarschijnlijk denken dat ik het service pack 2 weer moet installeren maar dan kan ik windows xp niet opnieuw installeren, Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan aanpassen?? heeft iemand misschien een site waar ik dat stuurprogramma VGA kan downloaden??? of weet iemand iets hoe ik windows toch met service pack 2 kan installeren??
A.U.B. Ik wil graag hulp vandaag nog als dat kan
Vriendelijke groeten, Michel te D

ALs je een nieuw moederbord hebt dan moet je natuurlijk ook windows xp opnieuw op je systeem zetten en daarna met de cd van het moederbord de drivers van de videokaart (of de video onboard) installeren.
Hebje dat gedaan?

Je kan bij een videokaart ook de nieuwste drivers van het internet plukken en die installeren.

grt.

Martin

En die nieuwe windows xp kun je er alleen opzetten als je een windows xp cd hebt, de pc laat opstartenvanaf cd-rom en dan via de opties die je daar krijgt eerst de partitie formateren.

Die mededeling dat je gevraagd werd om eerst sp2 te verwijderen doet mijn vermoeden dat je geen schone nieuwe xp installatie hebt gedaan.

Dat is ook het probleem, ik kan windows niet opnieuw installeren, als ik dat doe valt hij uit, of hij zegt dat ik een nieuwere versie moet verwijderen

Begrijp het niet helemaal.
Als jeopstart vanaf cd-rom krijg je de optie om een partitie te verwijderen en te formateren.
Dan heb je toch een harde schijf waar helemaal geen windows meer op staat?

het is al heel lang geleden dat ik een xp erop heb gezet. Wat doet die functie f8?

Als ik het windows xp installeer, dan gaat hij allemaal dingen laden eerst, dan valt het beeldscherm uit:thumb:

Maar weet iemand toevallig een site waar ik de nieuwste VGA driver kan downloaden??????????

als je nou eens een keer bij het begin begon,
zou het ten eerste een stuk duidelijker zijn.

1 hoe je bezig ben gaat dus nooit werken.
je zal echt je schijf geheel moeten formateren.
dan pas win xp er op nieuw instaleren.
je kan opstarten met de cd of een floppy.
indien je fat bestand systeem gebruik kan je formateren,
met de floppy.
als je ntfs gebruik dien je eerst non dos gedeeltes,
te wissen.
als je dat heb gedaan dan pas windows xp instaleren,
tip zet shadow cache uit in de bios

Wilt u mij even helemaal goed uitleggen hoe ik het beste windows xp kan installeren, dan kan ik precies zeggen Waar het fout loopt, ik installeer met de windows xp cd. en dan snapt u de fout ook

1 cd er in en opstarten van de cd
zorg dat je boot van de cd.
dan de vragen beantwoorden die er staan.
op den duur gaat ti zoeken naar oude versie van windows.
kies daar voor formateren.
daarna het zelfde stuk kiezen van de schijf en win,
erop instaleren.

Ik kan het niet meer volgen :(

Goed, gaat ie (virtuosa help je me een beetje als ik het niet meer weet ;) )

1. zet de pc aan en druk dan zo snel mogelijkop del of enter of in ieder geval op de goede knop zodat je in de bios komt.
2. Ga daar naar de plek waar je de boot-volgorde kan instellen en geef daar aan dt de pc als eerste van de cd moet booten.
(mogelijk is dat zo al ingesteld en doet ie dat dus al)
3. save en exit uit de bios.
4. Laat de pc doorstarten tot je in een zwart scherm een regel krijgt die waarschijnlij zoiets als het volgende zegt:
"druk op enter als u vanaf cd-rom wilt starten"
druk dan op enter zodat de pc niet vanaf floppie of harde schjf geboot wordt maar vanaf de windows xp cd.
5. Dan krijg je een blauw scherm waarop aangegeven staat welke partities je hebt, hoe groot de partities zijn en of hte fat32 danwel ntsc geformateerd is. Mogelijk (ik eet dat niet meer) krijg jeook een mededeling dat er al een besturings systeem aanwezig is.

6. (En nou weet ik het niet meer helemaal uit mijn hoofd)
dan krijg je ook een keuzemenu waarin je een partitie kunt verwijderen en/of formateren
7. Ik meen dat je dan eerst een partitie moet verwijderen, dan weer aanmaken en dan formateren.
8. Dat laatste zou ik graag bevestigd willen zien door virtuosa of iemand anders want dat weet ik niet meer zeker.

grt.

Martin

dat lukt niet, als ik het laadscherm krijg dan wordt het scherm ineens zwart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HELP NOU ALSTUBLIEFT.

ok is goed.

Nu ga ik eerst eens goed lezen wat je geschreven hebt want ik snap er echt geen bal meer van.

ben er weer (zaterdag is een drukke dag)

een paar vragen:
**sindsdien geeft de computer heel gekke kleuren in windows**
Betekent dit dat je nog steeds een versie van windows op je systeem hebt staan die min of meer werkt?

****Als ik nu windows setup start krijg ik een blauw scherm te zien dat hij alles laad.**
Voor dat je bij het instaleren van windows in dat scherm komt krijg je een zwart scherm dat eindigt met een regel: Als je vanaf cd-rom wilt opstarten druk dan een of andere toets in. Ik mis dat in je verhaal. Mag ik aannemen dat je dat wel gehad hebt en dat je daar gewoon de opdracht heb gegevenom vanaf cd-rom te starten?

**scherm te zien dat hij alles laad.**
En daar ga ik de mist in want voordat windows alles gaat laden moet je een scherm krijgen waarin o.a. gevraagd wordt in welke partitie je het systeem wilt instaleren en of je wilt formateren. Dat snap ik dus niet.

fhallo, hier de antwoorden op uw vragen.
1: ik heb nog wel een versie van windows, XP maar omdat ik een nieuw moederbord heb lijkt het me verstandiger dat ik windows even opnieuw installeer

2: ik heb dat allemaal gehad, alleen bij het blauwe laadschermpje wordt het beeld ineens zwart

3:nou dat scherm met die partities krijg ik niet te zien.

:8-0: ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan