Kan niet doorlinken in Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

op al mijn pc's ( clients) in het netwerk heb ik het volgende probleem:

Wanneer ik in google iets wil zoeken krijg ik wel de pagina's te zien waar ik kan zoeken. Maar als ik op de desbetreffende link klik krijg ik de begin pagina van Google.

Wanneer ik dat op de host doe is er geen probleem.

Alle clients zien de host en andersom. Netwerk onderling werkt ook.
Op de host zit Xp sp2 , helemaal geupdated.

Wie kan mij eventueel een oplossing geven?

Dit is de pagina die ik dan krijg: http://winssen.nl/users/dorstvlegels/helpmij.html

( eerste plaatje)

Laatst bewerkt:
Schijf geformatteerd en xp gaat er weer schoon en opnieuw op.

Zit helaas niks anders op!:evil:

Nee, eigenlijk niet.

Als ik op startpagina.nl zocht via google naar bijvoorbeeld " dorstvlegels" dan kreeeg ik op de volgende pagina'a wel alle links naar " dorstvlegels" . als ik dan een van de links aanklikte kreeg ik een soort zoekpagina van google. Op die pagina was zelf niets te zien, enkel alleen de mogelijkheid om iets te zoeken.
Wel stond er af en toe bij dat de gezochte url niet te vinden was.

Wat ik nu heb gedaan is het volgende.

Schijf wederom geformatteerd, xp pro er weer op en na elke update of installatie van een progje gekeken of de " fout " zich weer openbaarde. Tot nu toe heb ik bijna alles weer op de hdd staan en alles loopt nog goed. ( dit formateren heb ik vandaag al voor de 3e keer gedaan overigens:evil: ) Maar nu lijkt het goed te gaan. Ben nu bezig om alle veiligheidsupdates te installeren. Met sp2 wacht ik nog maar even. heb trouwens wel steeds een herstelpunt aangemaakt, voor het geval dat......

Ik heb ( nu eens een keer ) niets aan de standaard instellingen van NIS gedaan. Ik heb nu wel bij internetopties een zeer lage veiligheid. Maar ik denk dat wel op te kunnen vangen met de NIS ( Norton Internet Security = firewall) ( alle scripts enzo toegestaan)
De pc waarover we het hier hebben is een van de clients, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen met de aanvallen ( hoop ik) Op de host zit ook een firewall van Norton.

Mocht iemand hierop nog op- en/of aanmerkingen hebben, hoor ik dat graag natuurlijk.

Wat nu eigenlijk precies de oorzaak is geweest weet ik niet. Maar desondanks zal ik deze vraag toch op " opgelost " zetten.

Het is weer mis. Weet niet wat er fout gaat. Gisteravond voor het afsluiten gaat alles nog goed. Vanmorgen na het opstarten kan ik weer niet doorlinken.
Wat is hier nou niet goed???:evil: :evil: :evil:

Heb gesand met adware personal, Hijackthis, ccleaner.
Niks, niks helpt.

Volgens mij ligt het aan de internetbeveiliging, maar ik heb alles al op zo laag mogelijk staan.

Laatst bewerkt:
Onder in de taakbalk krijg ik wel te zien dat de gezochte pagina wordt geopend.

Laatst bewerkt:
Zou het aan de "algemene systeeminstellingen "van Norton Internet Security kunnen liggen?

Moet ik Netbios blokkeren?
Moet ik Windows bestandsindeling blokeren?

Vreemd, probeerde zojuist op helpmij.nl te komen en kreeg ik hetzelfde bericht/ beeld : dat van google!!

Na enkele malen op de "vernieuw"knop te hebben gedrukt, komt helpmij.nl wel door.

snap jij het nog?

Ja , je gaat gekke dingen doen:

Heb ook al op het woord: "google"in het register gezocht.

Niets gevonden

Ik zal toch niet de enige zijn die dit ptobleem heeft?

helpmij.....

Gezina,

Ik heb mijn probleem al voorgelegd aan Google, maar die zeggen dat het aan startpagina.nl ligt.

Ik heb ze al verteld dat dat niet waar kan zijn, omdat ik wel door " startpagina.nl " heen kom.

Nou, ik ga het niet meer snappen, waarom ga je eigenlijk via startpagina zoeken, ik heb gewoon een snelkoppeling op de koppelingenbalk. Ben ook wel benieuwd wie dé oplossing weet. Geef Google anders mijn bericht door...qua phishing.

Gezina,

Wat vind je zo vreemd aan zoeken via startpagina?

Als ik ga zoeken via google.nl dan heb ik hetzelfde probleem.1
Hoe vaak wordt hier niet gesproken over " ga even googlen" ?

Maar ik denk dat ik wat instellingen niet goed heb staan, want op mijn host heb ik geen problemen. Alleen maar via de clients.

Geplaatst door slofje
Gezina,

Wat vind je zo vreemd aan zoeken via startpagina?

Als ik ga zoeken via google.nl dan heb ik hetzelfde probleem.1
Hoe vaak wordt hier niet gesproken over " ga even googlen" ?

Maar ik denk dat ik wat instellingen niet goed heb staan, want op mijn host heb ik geen problemen. Alleen maar via de clients.

Nee hoor, niks mee qua startpagina, je zou eventueel nog Symantec kunnen contacten? Zou best een instelling kunnen zijn. Misschien heeft onze Symantec-expert Saldos nog een suggestie. :)

Ik zelf vermoed, maar ja wie ben ik, dat het iets met sp2 te maken heeft. Maar ik kan eigenlijk niets bijzonders vinden. Of iets met de internet instellingen, maar dat geloof ik niet. Ik kan wel op internet. Helpmij,nl gaat goed op de clients. ( is ook wel het belangrijkste )

:rolleyes:

Maar ik lees hier op helpmij dat er meer mensen zijn die ongveer hetzelfde probleem blijken te hebben.

Ik heb sinds nog voor 2 weken terug goed kunnen werken met alle pc's. Maar sinds ik sp2 heb openbaart zich dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan