KPN Direct ADSL mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Zie voor een kennis dit als een goede oplossing zeker nu bij Liite Speedtouch 580 Wireless gratis is.

Mail ophalen van bijv Versatel/Zon zal wel lukken want dat lukt bijna altijd overal maar verzenden.

KPN schrijft hierover

Ga, in bijvoorbeeld Outlook, naar de eigenschappen (instelling) van uw Mail-account.
Typ in uw E-mail client in het tekstvak achter uitgaande mail (SMTP): smarthost.direct-adsl.nl

Maar zal Versatel deze smtp server accepteren?
Of zal KPN een smtp server zoals bijv smtp.versatel.nl accepteren ?

Wie heeft hier ervaring mee ?

Is het niet de bedoeling dat je ook "inbelt" via Versatel als je een mail van hun (xxxx@versatel.nl) wilt verzenden ?

Ik denk dat je b.v. Gmail zult moeten nemen, die zijn provider onafhankelijk.

Of is dat niet wat je bedoelt ?

Jacco

Deels.
Idd is het zo dat je email verzend met de smtp server waar je op dat moment verbinding mee hebt.

Heb je bijv een Planet adres maar ben je verbonden via een Verdatel account dat moet je als smtp versatel.nl instellen.

Op kantoor moest ik de smtp van kantoor invullen en dan kan ik zo emails versturen via en Versatel account.

De vraag is dus nu zal KPN met smtp smarthost.direct-adsl.nl een mail versturen met een @versatel.nl adres ?

Tuurlijk blijven hotmail en qmail over maar hebben niet de 1e keus.

Hallo snarf54,
Het verzenden moet gewoon met KPN gebeuren ,je kan niet een andere smtp mailhost gebruiken. Het ontvangen gaat in sommige gevallen wel via een ander pop3 account.
Begrijp wel dat niet iedere provider toestaat dat er vanuit een voor hem vreemd IP adres post wordt opgehaald.
Inderdaad werkt dat bij mij wel. Ik gebruik de combinatie KPN adsl en Wanadoo.
Voor het verzenden gebruik ik (smtp): mail.direct-adsl.nl en dat werkt bij mij prima.
Om te ontvangen gebruik ik de instellingen van pop3 van Wanadoo.
Vrgr, B.Kat

Dat is goed nieuws.
Klopt voor ontvangen moet je altijd de ëigen"popserver gebruiken. Maar als jij wanadoo mail kunt versturen als je ADSL Direct van KPN hebt dan is het aannemelijk dat het van Versatel ook werkt (wetende dat het van kantoor ook kon).
Was alleen niet zeker of KPN het door zou laten.

Bedankt !

Hallo snarf54,
Inderdaad is het bij welke provider ook , mogelijk om je post te verzenden, je moet alleen bij sommige er achter zien te komen wat de smtp gegevens zijn.( heb ik enige maanden terug gevonden op dit forum).Bij sommige werkt smtp : mail.direct-adsl.nl niet maar wel : mailhost.adsl-direct.nl , even een kwestie van uitproberen. Dit komt door dat sommige ADSL-Direct klanten via HetNet werken en andere via Planet Internet.
Ik hoop voor jou dat Versatel het toestaat , dat je uit een ander IP adres de mail bij ze ophaalt.
Maar zoals je schreef werkt het bij jou op kantoor wel dus er is hoop. Inderdaad ik heb kennissen welke ook internetten via ADSL van KPN en waar ik het ingesteld heb die ook de pop3 post ophaal bij zonnet (nu Versatel ) en daar werkt het ook naar behoren.( Bij Tiscali werkt het NIET ).
Vrgr.B.Kat

Laatst bewerkt:
Klopt Tiscali gratis stelt als voorwaarde dat je inbelt op hun no Zon/Versatel doet dat niet.
We gaan het zien.

Bij Versatel werkt hetom te verzending via KNP Direct ADSL.

Verzenden werkt met elke willekeurige provider,wanneer je de SMTP gegevens weet te achterhalen.
Maar hoe haal je nu de post binnen ?( pop. ??????? )
Vrgr. B.Kat

Met Direct ADSL vul je gewoon de pop server van je provider in. Bij versatel is dat pop3.versatel.nl

Inderdaad zo gebruik ik KPN ADSL-go ook .
alleen ik gebruik voor mijn post uiteraard een ander pop3 adres, maar ook bij mij werkt het prima.

B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan