Systeem schoonmaken (ontstoffen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Ik ga vanavond mn systeem sofvrij maken, voor zover dat mogelijk is dan :-).

Ik had het zo in gedachten.

PC ff helemaal uit mekaar halen en dan elk onderdeel ontstoffen en daarna gewoon met de stofzuiger door de kast zelf heen (terwijl het moederbord eruit is)

Ik heb ook een compressor gekocht om fans enzo schoon te maken.

Ik heb 1 vraagje. Hoe kan ik dat met de voeding het best aanpakken.
Ik weet dat ik niet aan de condensators mag zitten maar kan ik wel gewoon met die compressor dr ff doorheen gaan zonder zelf wat aan te raken?
Hoe zouden jullie dat doen?

Spuitbus was het inderdaad...
Ben er niet echt helemaal bij vandaag :o

Persoonlijk hou ik de voorkeur om de fan's met een schoon kwastje stofvrij te maken. Hou de fan's wel tegen als je met de spuitbus lucht aan de gang gaat, zodat ze niet gaan draaien. Zorg er ook voor dat je ontladen bent van statische electriciteit!!!!. Voodat je in de PC-kast aan de gang gaat.
Dit doe je door even een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Contactjes van de videokaart, geheugen, PCI-kaarten niet met je vingers aanraken. Eventueel met een zacht gummetje te contactjes voorzichtig "poetsen".

De koelblokken van de CPU, Videokaart en Northbridge uitblazen en met een kwastje de vastzittende stof verwijderen.
Let erop dat als je een koelblok(heatsink) losmaakt, je de contactkant schoonmaakt en er verse koelpasta tussen doet.
De videokaart en Nortbridge koelblokken zullen wel vast zitten, ik zou deze er ook niet afhalen. Het koelblok van de CPU is gemakkelijk te verwijderen, dus die zou ik aan de contactkant goed schoonmaken en verse koelpasta ertussen doen.(contactkant= de kant die tegen de CPU of Chip komt)
Dit kan aardig in de temperatuur van de CPU schelen.:)

Laatst bewerkt:
Crash is echt bij de les!;) :thumb:
Denk bij spuiten ook aan de temperatuursverlaging! Schijnt voor sommige verbindingen niet goed te zijn. Dus: korte pufjes.

Geplaatst door André Klaver
Crash is echt bij de les!;) :thumb:
Denk bij spuiten ook aan de temperatuursverlaging! Schijnt voor sommige verbindingen niet goed te zijn. Dus: korte pufjes.

Da's een hele wijze les.
Zo heb ik nl. 2x een mobo aan gort geholpen. Op het werk notabene :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan