msn servers geraakt door de bliksem: gerucht of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik hoor langs alle kanten dat de belangrijkste server van msn door de bliksem geraakt is een paar weken geleden, dit zou natuurlijk verklaren wrom msn zo slegt draait de laatste tijd: er melden zich teveel mensen aan, de "kleine" servertjes kunnen het niet aan, blokkeren==>moeten heropgestart worden waardoor niemand meer op msn geraakt. zou dit waar zijn of niet?

Dit kwam ik tegen:

23/1/2005

Seattle - Gates, de algemeen directeur van het softwarebedrijf Microsoft heeft in een persconferentie verklaard dat het MSN netwerk, gebruikt door miljoenen computergebruikers over heel de wereld, onherstelbaar beschadigd is door een blikseminslag op één van de servers. De betreffende server werd gebruikt om de extra functionaliteiten te ondersteunen die MSN, dochter van Microsoft, aanbood in zijn recente Messengers.
Deze functionaliteiten waren echter zodanig ingebakken in het protocol dat het volledige netwerk hiervan afhankelijk was. Het wegvallen van deze functionaliteiten heeft dus ook fatale gevolgen voor het volledige netwerk. Gates betreurt de gebeurtenis, maar is terwijl ook optimistisch. Dit geeft hem namelijk mogelijheid om zijn plan om het messenger-netwerk betalend te maken, verder uit te werken.

BRON: http://www.alog.be/comment.asp?log=1&item=464

*slik* dat laatste staat mij niet aan...:s. betalen...

ok, maar stel dat van die bliksem is niet waar(is dit nu eiglijk zo, want ik heb nog altijd geen antwoord:p) dat verklaart dan nog steeds niet wrom msn de laatste tijd iedere week uitvalt of raar doet(zoals bijvoorbeeld praten tegen een contactpersoon die offline zit:p, of in 1 minuut er 15 mensen offline gaan...) en dat betalen, tja: bill gates durft alles, een egte geldwolf is hij, aan de andere kant... hij moet ook al zijn servers kunne onderhouden

Alsof Gates niet genoeg geld heeft met zijn ruim 46 miljard, waarom moet hij altijd overal gedl voor hebben

Geplaatst door Robin2130
Alsof Gates niet genoeg geld heeft met zijn ruim 46 miljard, waarom moet hij altijd overal gedl voor hebben

je kent gates zeker niet:p

Je kan zo langzamerhand beter een topic gaan starten wanneer msn het wèl probleemloos doet ;) :D

Geplaatst door Admin_Frisian
Je kan zo langzamerhand beter een topic gaan starten wanneer msn het wèl probleemloos doet ;) :D

Is wel een idee, maar vandaag heb ik nog nergens last van gehad:D

Het eerste stukje van het verhaal zou opzich mogelijk kunnen zijn.
Het tweede (dat met betalen) is complete waanzin.

Aangezien het tweede stukje onzin is, zal het eerste dat ook wel zijn. Ik weet de precieze oorzaak ook niet. Heb wel al een heleboel geruchten gehoord, maar nooit met betrouwbare bron.

Kortom: hoax.

Helaas...

Er is schade geweest door blikseminslag, het bleef slechts beperkt tot schade aan de bliksemafleider...

Uitvallen van diverse servers heeft te maken met de grote hoeveelheid tests en patches we doorvoeren.

We bereiden de server o.a. voor op de officiële release van MSN 7.0 en de toekomstige beta-versies en andere voorzieningen.

Naast de MSN-service krijgt ook de .Net service toepassing een nieuw concept.
Deze aanpassingen leveren tijdelijk de nodige problemen op.

Goed nieuws: over ruim 2 weken zijn de aanpassingen voltooid. (mits het goed weer blijft :confused: )

@captain schaap: jij spreekt in de "wij-persoon". mag ik hieruit concluderen dat jij iemand bent die werkt voor msn? en dat dit dus een betrouwbare bron is?

Geplaatst door skelle
@captain schaap: jij spreekt in de "wij-persoon". mag ik hieruit concluderen dat jij iemand bent die werkt voor msn? en dat dit dus een betrouwbare bron is?

Ik ben met nog 6 personen in Nederland actief in het MSN-team van Microsoft.
Voorheen was dit het Hotmail-team, later dus uitgebreid met het MSN-concept.
Hotmail Nederland bestaat officiëel niet meer, maar is nu slechts onderdeel van MSN Nederland.

We zijn meer op marketing gericht en de implementatie van nieuwe diensten en het plannen van nieuwe (beta)versies via msn.nl

Groeten!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan