herinstalleer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stones

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Het begon al goed toen ik probeerde te formatteren vanuit windows xp. Ik probeerde het gewoon vanuit command met format c:, normaal werkt dit altijd maar nu niet. Ik krijg namelijk de melding dat er nog een proces openstaat. Dan kies ik daarna de optie force dismount maar zelfs dit wil niet werken. Als ik daarna Dos erop installeer en dan formatteer dan formatteert hij wel, maar helaas is niet alles dan weg. Daarna heb ik Windows XP geinstalleerd. Dit gaat nog wel goed totdat ik probeer connectie te maken met het internet. Ik krijg dan namelijk een shutdown, omdat lsass is afgesloten. Ik heb zelf al geprobeerd met zo'n sasser worm verwijderaar van symantic te runnen, maar die vindt helemaal niets. Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Laatst bewerkt:
Je kan niet vanuit een lopende windows versie je harddisk formatteren (dit heeft nog nooit gekunt volgens mij)
Dus je zult met een restore of boot cd/floppy moeten booten en je harddisk formatteren.
De reden waarom er nog info op je HD staat is mij onbekend. Heb je hd c: partitie als NTFS geformatteerd? dan zul je deze drive eerst moeten verwijderen met fdisk en weer een nieuwe partitie aan moeten maken.
Hierna een herinstallatie doen en dan zal alles mogelijk (mits alle drivers goed geinstalleerd zijn) weer moeten werken.

De reden dat je pc wordt afgesloten na verse installatie en aansluiten op internet heet virus: Sasser en / of Blaster.
Dit is op te lossen door NIET direct op internet te gaan, maar eerste (een deel) SP2 te installeren vanaf een cd-rom.
Of via een router (met ingebouwde firewall) het internet op gaan, en eerst de nodige updates SP2 downloaden.

Zonder firewall zul je telkens terugkeren op hetzelfde virus.
Ongeveer 2 tot 5 minuten nadat je op internet bent gegaan.

Een tip is, om zodra de melding komt, vliegensvlug naar start / uitvoeren / shurdown -a
Dan stopt de teller met tellen, en de pc sluit niet af.
Je hebt het virus dan wel binnen, omdat je zonder SP2 zeer kwetsbaar bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan