Messenger-service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik krijg sinds kort regelmatig een pop-up van Messenger-service
Het waarschuwt mij steeds voor Hijacks en spyware.
Het adviseert steeds naar een bepaalde site te gaan om software te downloaden en installeren tegen de spyware en adware.

Ik heb de messenger voor deze functie nooit geinstalleerd (wel de msn messenger, is dat hetzelfde?)en ben meestal eerder wantrouwend naar zoiets. Dus ook nooit het advies opgevolgd. Intussen heb ik wel een antispyware geinstalleerd maar krijg nu weer deze pop-ups (zelfs nadat ik mijn pc van het weekend opnieuw heb geinstalleerd!

Moet ik deze messenger wel of niet vertrouwen? daar komt het op neer.

Deze boodschappen hebben niks met MSN Messenger te maken. Ze worden verstuurd via de Messenger SERVICE, dat is wat anders.
Het beste kun je deze service uitzetten, dan ben je meteen verlost van dit soort irritante reclameboodschappen (want dat zijn het).
Om deze uit te zetten, ga naar Start. Dan Alle Programma's. Vervolgens Systeembeheer. En dan Component Services.
Klik dan op Services. Klik dan in het rechterscherm op Messenger. Klik met de rechtermuisknop hierop en kies eigenschappen. Vervolgens kun je bij Opstarttype kiezen voor Uitgeschakeld.

Deze Messenger Service wordt gebruikt bij bedrijven waarbij systeembeheerder op deze manier boodschappen kunnen sturen naar hun gebruikers. Thuis zullen maar weinig mensen deze Messenger Service nodig hebben.

Geef anders eens de locatie naar waar de links gaan. Dan zien we direct of de locatie kwaadaardig is. Ik krijg zelf ook van die meldingen als ik windows 2000 juist geinstalleerd heb en hem op internet breng zonder firewall. Als ik dan een firewall installeer is het verdwenen :)
Maar bij mij was de locatie van de links echt wel kwaadaardig.

Schakel de Messenger Service uit:

Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar Messenger.
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en kies bij Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.

Met MSN Messenger heeft dit trouwens niets te maken.

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb het meteen uitgeschakeld.
Ik weet niet meer waar de sites naar verwijzen, steeds verschillend. Ik begrijp niet waar ze nu ineens verscheen maar ik ben blij dat ik er iets aan kan doen.

Ik wil wel kijken naar die firewaal. Is dat aan te raden voor thuis gebruik?

Een firewall is niet alleen aan te raden, maar gewoon onmisbaar in deze tijden! Met (gratis) ZoneAlarm bijv. kom je al een heel eind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan