Gebruikersnaam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

IK heb hier een computer waar de naam van de eerste eigenaar nog op staat.
Bij : Documents en setting staan nu 2 mappen,
1 All Users ( dit is oke )
En een map met de naam van de eigenaar, ( deze naam wil ik graag veranderen, maar krijg de melding dat dit een systeemmap is en dat ik die niet kan veranderen !!

Ook als de screensaver met wachtwoord aangaat, dan krijg ik bij Gebruikersnaam de naam van de eerste eigenaar !! Die moet dus ook ergens verandert worden.

Als ik de computer opstart, dan staat wel de aangepaste naam er, maar verder niet meer dus !

Wel heb ik de Registratie naam die je ziet bij de eigenschappen van deze computer in het register kunnen veranderen maar de bovenstaande 2 probleempjes nog niet dus.

Weet iemand de oplossing ??

Alvast bedankt voor je reactie

groeten Barney

Een nieuwe gebruiker aanmaken:

Start > config.scherm > gebruikeraccounts

Je krijgt dan een nieuwe desktop enz. Maak de nieuwe gebruiker wel lokaal administrator, anders kun je niets installeren.

via google heb ik dat ooit tegengekomen

Verander de gegevens van de computer-eigenaar
Vindt u het vervelend wanneer uw computer iemand anders noemt als eigenaar? Dit kan gebeuren als u een pc koopt van een ander. Wanneer u software installeert ziet u vaak weer die naam van de vorige eigenaar. Wanneer u zich zeker genoeg voelt om in het register wat instellingen te veranderen dan kan u de naam wijzigen in uw eigen naam. ( wij adviseren u wel eerst een backup te maken van uw registerbestanden genaamd system.dat en user.dat)
Om de informatie van de eigenaar te veranderen handel als volgt:
ga naar start en dan uitvoeren en type in het venster "regedit" (zonder aanhalingstekens)
ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
In het rechtervenster van deze registersleutel ziet u de waarden van "RegisteredOrganization and RegisterdOwner."
Dubbelklik hierop en voer de nieuwe gegevens in. Sluit regedit en u bent klaar

Dat is in het register niet anders veranderen van de registratiegegevens, die hebben niets te maken met de gebruikergegevens.

weer zo een bruikbare tip dat op internet stond :evil: :evil:

Inderdaad dat had ik dus al gedaan in het register, maar nu nog, hoe verander ik de gebruikers gegevens ?

groeten Barney

Die kun je dus niet aanpassen.. Elke gebruiker krijgt een eigen profiel en de bijbehorende profielmappen, dit zijn systeemmappen die derhalve niet aan te passen zijn.

HOi,
Inmiddels heb ik maar een ander gebruiker aangemaakt en de oude verwijderd, alles overgezet en het probleem is nu teminste ook opgelost.

Bedankt voor jullie reactie's

groeten,
Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan