Vreemde tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Hallo, ik heb windows XP pro. SP2, maar ik krijg sinds kort in firefox (weet niet zeker of het ook in IE is) soms rare tekens.

Bekijk de screenshot maar. Ik heb al met de tekenset geklooit, maar ik krijg nooit echt normale letters (het word steeds iets anders)

naamloos.GIF

ik zie ook wel eens dit:

'

weet iemand wat ik eraan kan doen?

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook met firefox. Alle tekens met accenten, trema's, noem maar op, bij mij allemaal vraagtekens.

Dat zit in de script weergave.. Of soms ook lettertype(font)
bij welke sites heb je dat??
Post er eens 1 of 2 ..

Volgens mij moet je dat zoeken in fire fox bij "Beeld, Tekenset"

In IE vind je dat bij Extra, Internetopties, Algemeen, Lettertype, Talen" je vind daar weergave voor web paginas en daar juiste lettertype instellen.

En in je context menu van de web pagina als "Codering"
:)

Laatst bewerkt:
:8-0: Wordt door een waazig doolhof van verhalen gestuurd over html codes enzo maar ik zie niks vreemd niet met FF en niet met IE..

Maar dat heeft te doen met je script die rare tekens.
En dan herkent die FF browser die code niet en dat kan dus ook aan het letertype liggen..

Krijg je zo iets ( http://www.madinaedu.gov.sa/ ) is wel erg extreem voorbeeld :)

Gooi fire fox er eens vanaf en zet hem opnieuw erop..
Ik had laatst na de auto web update naar 1.0.2 ook prob's en heb dan maar de nieuwe versie op de direkte web link van FF maar geïnstaleerd..

En als je bedoeld dat die het niet automatisch herkent dat doet die van mij ook niet, ik moet bij FF handmatig de codering kiezen maar kom dat maar zelden tegen..

Klik met rechts op de pagina en kies voor pagina info bekijken, dan zie je de codering aangegeven..
:confused:

Laatst bewerkt:
Dat van die html-codes was een voorbeeld van een bericht waar ik problemen mee had ivm met speciale tekens die vraagtekens werden. Ik heb op mijn laatste screenshot daar het verschil laten zien tussen IE en FF. En FF herinstalleren werkt niet, dat stond er trouwens ook bij.;)

Is dat iets dat je zelf schrijft, dan is het misschien je toetsenbord instelling..

Of iets dat gewoon verkeerd wordt weergegeven door de browser?

Als je pagina info kijkt dan staat daar die unicode UTF-8
aangegeven??

Enkel Firefox geeft op de plaatsen van speciale tekens, wat we noemen, nonsenstekens. Eerst altijd vraagtekens, maar nu krijg ik zowat vanalles. Als ik naar beeld mijn tekenset controleer, staat deze idd op die UTF-8. Is dat goed?

Sorry James maar hier gaat me iets boven de pet..
Ik snap inmiddels niet meer waar het nu allemaal over gaat:o
En denk dat ik in de totaal verkeerde afdeling zit..

Ik lees jouw verhaal en kijk naar sanders screenshot..

Ik bedoelde no nonsence de code van de pagina zoals hij is geschreven. En die vind je als je met rechts op de pagina klikt en dan pagina info bekijken klikt.

Maar als jij mij geen link kan geven die in een andere code is dan UTF-8 dan zit het probleempjer toch ergens in je computer..
Dus waarschijnlijk in windows of of andere software die zich niet met firefox verdraagt..

P>S
Nu zat ik er ook effe naast dat mot ISO-8859-1 zijn en niet UTF-8

Laatst bewerkt:
Dit is dus duidelijk een communicatieprobleem.
Ik probeer nogmaals:
Alle speciale tekens die in webpagina's staan, worden ENKEL in Firefox verkeerd weergegeven. Dus alle é è à ü en anderen worden weergegeven als een nonsensteken.

Bijvoorbeeld
Wéér is de .... wordt bij Firefox W??r is de ....

(nu breek je hoofd er niet over m'n beste ZipPe, het is niet ondraagbaar voor me wat rare tekens te zien :) )

[EDIT]
Dit is raar, nu heb ik het weer even niet
[/EDIT]

Begin maar te scannen, online en doe maar een
uitvoeren
sfc /scannow..

als je virus vrij bent

:thumb:

Ik mis geen besturingssysteembestanden en mijn pc is volledig clean. Had ik al geprobeerd...;)

Tjonge jonge ;)

Ik weet niet precies hoe fire fox werkt met scripten of die dat deelt met windows.. Maar hebt je Windows script 5.6 al eens opnieuw geïnstalleerd..?

ff bericht veranderd:

Dit helpt niet echt, die ISO-8859-1, maakt het precies nog erger!

Laatst bewerkt:
@sakina
De vraag is gesteld in 2005....
dus ik denk dat het opgelost is.
Daarom maar een slotje.

Kijk in het vervolg bij beantwoorden even hoe oud een topic is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan