Na bijplaatsen geheugen start win98 niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Hallo,

Ik heb geheugen bijgeplaatst (uitbreiding van 512MB naar 1024mb http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=204466) en nu start hij windows niet meer op.

Ik blijf een C:\> prompt zien met knipperende cursor op het moment dat windows zou moeten verschijnen. Dit is dus als de pc al even aan het laden is, het windows-opstartlogo is al even in beeld geweest. Op deze plaats moest ik altijd al even geduld hebben maar ik dacht dat dit te maken had met het netwerk.

De computer herkent het geheugen wel. Windows start namelijk wel op in de veilige modus. Als ik dan met bijv. everest kijk geeft ie gewoon 1024MB aan.

Wie kan mij helpen?? Wat is er nu ineens aan de hand??

Probeer ze allebei eens appart uit , als de nieuwe t dan niet doet is ie misschien kapot doen ie t wel dan gaan je stripjes geheugen niet goed samen, zijn ze wel van t zelfde merk?

Met alleen de nieuwe geheugenstrip alleen doet ie het wel. Maar ja ik wil natuurlijk 1024 ipv 512... :confused:

Ik heb je juist uitgebreid laten informeren bij allerlei computerwinkels en hier over welk geheugen ik het beste kon nemen. Toen is de keuze gevallen op de Kingston ValueRam PC2100 266MHz cl2,5 512MB.

@Jfris
Windows98 kan geen 1024MB aan?? Waar baseer je dat op? En waarom wel in de veilige modus.

win 98 kan dat wel aan.
Het gaat erom dat je misschien 2 verschillende merken geheugen hebt die een conflict met elkaar hebben zoals ik al eerder zei......of je moederbord kan t niet aan

Ik wil niet vervelend zijn maar win98 kan geen 1024 mb aan. Hij ziet ze wel en geeft dat ook aan maar zal maar max 512 mb gebruiken.:8-0:

Als ik in de system.ini in de sectie [vcache] MaxFileCache=524288 toevoeg dan kom ik inderdaad windows weer in.

Echter hoe weet ik dat ie de hoeveelheid geheugen ook daadwerkelijk gebruikt? Ik verneem nog niet bepaald een snelheidsverhoging bij bijv. grote afbeeldingen in Photoshop.

Everest geeft aan:

Veld Waarde
Fysiek geheugen
Totaal 1021 MB
Gebruikt 250 MB
Vrij 770 MB
Percentage 25 %

Wisselbestandgrootte
Totaal 1026 MB
Gebruikt 60 MB
Vrij 966 MB
Percentage 6 %

Virtueel Geheugen
Totaal 2047 MB
Gebruikt 311 MB
Vrij 1736 MB
Percentage 15 %

Laatst bewerkt:
Bij deze computer -> rechtsklikken -> eigenschappen (of configuratiescherm -> systeem) staat bij tabblad algemeen hoeveel geheugen windows heeft. Onder het tabblad prestaties zit een knop voor het virtueel geheugen.

Misschien kun je een ramdisk van 512MB maken.
Met ramdrive.sys hoe precies weet ik ff niet, iets als device=ramdrive.sys 524288 in je config.sys.
Je gebruikt dan geheugen om een virtuele disk te maken. En dat dan instellen als primaire scratchdisk voor photoshop (en evt je windows swapfile).

Maar ik weet niet of dat de geheugen beperking omzeilt.

Vr.Gr.Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan